Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie. De winnaar van vorig jaar, NU.nl, heeft haar winnende oplossing uiteindelijk daadwerkelijk geïmplementeerd.
Aan het eind van dag twee maakt de jury, waarvan de leden nog bekend gemaakt worden, de winnaar bekend. De jury houdt hierbij rekening met aspecten als schaalbaarheid, praktische toepasbaarheid, innovativiteit, gebruiksvriendelijkheid en de kans dat oplossing daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Daarnaast kijkt de jury naar de toegevoegde waarde voor mens en maatschappij en in hoeverre de oplossing voldoet aan de wettelijke privacykaders en ethische normen.
Deelname aan de DDMA AI Hackathon is gratis. De inschrijving is nu geopend: aihackathon.nl
Ook interessant
DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?
DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?