Spring naar content

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie. De winnaar van vorig jaar, NU.nl, heeft haar winnende oplossing uiteindelijk daadwerkelijk geïmplementeerd.

Aan het eind van dag twee maakt de jury, waarvan de leden nog bekend gemaakt worden, de winnaar bekend. De jury houdt hierbij rekening met aspecten als schaalbaarheid, praktische toepasbaarheid, innovativiteit, gebruiksvriendelijkheid en de kans dat oplossing daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Daarnaast kijkt de jury naar de toegevoegde waarde voor mens en maatschappij en in hoeverre de oplossing voldoet aan de wettelijke privacykaders en ethische normen.

Deelname aan de DDMA AI Hackathon is gratis. De inschrijving is nu geopend: aihackathon.nl

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Nieuwe leden in de Commissie Telemarketing

De DDMA Commissie Telemarketing krijgt versterking van drie ervaren krachten: Arjen van Eeuwen (DMCC), Daniel Zwarts (2Contact) en Simone Mercx (Artsen zonder Grenzen). Met hun gezamenlijke focus op kwaliteit, data,…
Lees meer
DDMA |

DDMA Wrapped 2025 – Terugblik op een jaar vol impact

Bedankt! Dankzij onze leden en kennispartners kijken we terug op een betekenisvol jaar.
Lees meer
Creative |

Nieuwe gezichten in de commissies Influencer Marketing, Post en Creative

De DDMA Commissies Influencer Marketing, Post en Creative verwelkomen ieder een nieuwe lid. Jorrit Pier Eringa (Snapchat), Coert Knijnenberg (Nic. Oud) en Eva Schröder (Odido) brengen ieder hun eigen expertise…