Spring naar content

De plannen van deelnemers aan de Coalitie moeten eraan bijdragen dat de volledige potentie van artificiële intelligentie wordt benut. Nederland moet uitblinken ten opzichte van andere landen door een goede samenwerking tussen partijen. De Coalitie wil ook nadrukkelijk de maatschappelijke zorgen over artificiële intelligentie adresseren – de menselijke kant van artificiële intelligentie moet een prominente plek krijgen in de uitwerking.

DDMA ziet deelname aan de AI Coalitie als een belangrijk platform om te laten zien wat de toepassing van artificiële intelligentie kan betekenen voor de data gedreven marketing sector. Tegelijkertijd wil DDMA via de Coalitie een actieve bijdrage leveren aan het maatschappelijke debat over artificiële intelligentie.

Naast DDMA nemen meer dan 65 bedrijven, maatschappelijke organisaties en onderzoeksinstellingen deel aan de Nederlandse AI Coalitie. De Actieagenda van de Coalitie is tegelijk gepresenteerd met het Rijksbrede Strategisch Actieplan Artificial Intelligence (SAPAI) van de overheid. Meer informatie over de NL AIC en de actieagenda is te vinden op de website van de coalitie: www.nlaic.com.

Mariet Feenstra

Voormalig Public Affairs bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Digital Analytics |

Navigating the evolving digital marketing landscape

2024 is another year in which the letters “A” and “I” are on the tips of everyone’s tongues. The emergence of AI is impacting digital analysts as well, but the…
Lees meer

DDMA verwelkomt TikTok als kennispartner

We zijn verheugd om aan te kondigen dat we TikTok als kennispartner mogen verwelkomen. Met onze leden en kennispartners zetten we ons in om onze sector nog verder te professionaliseren.…
Lees meer

Key Pillars for Modern Measurement

As someone who grew up in Germany, I am very familiar with the obsession of people for accuracy and good manners in quoting (see the quote below). Goethe’s proverb “One…