Spring naar content
Alexander Oude Elferink

Alexander Oude Elferink (Annalect): ‘Als je meer datagedreven wil werken en impact wil maken voor je organisatie en klanten begint het altijd met kennisdeling’

Als Senior Data Scientist bij Annalect (onderdeel van Omnicom Media Group) adviseert Alexander internationale merken en agencies uit diverse sectoren om meer datagedreven te werken door middel van toegepaste machine en deep learning in de vorm van o.a. time series analysis, forecasting of Multi-Touch Attributie (MTA). Allemaal met als doel het realiseren van een geoptimaliseerde marketingstrategie en uiteindelijke een betere klantbeleving. Naast onderdeel van het Nederlandse analytics-team, maakt hij ook deel uit van de Annalect EMEA Data Science Analytics Platform Organisation. Hier ligt zijn focus op het ontwikkelen van innovatieve datagedreven meetmethodieken met als uitgangspunt: privacy first en het verkleinen van afhankelijkheden in tracking door derde partijen met daarbij behoud van schaalbaarheid en toegevoegde waarde voor de eindgebruiker. Alexander: ‘Ontwikkeling is iets wat ik in mijn hele carrière altijd erg belangrijk heb gevonden. Naast de focus op innovatie in mijn werk, het bijwonen van meetups, grote conferenties als de Open Data Science Conference en PyData Global, deel ik mijn kennis graag door middel van technische hands-on workshops, whitepapers, interne maar ook externe webinars voor een breder publiek. Ik ben ervan overtuigd dat als je elke dag meer datagedreven wil werken en daarmee impact wil maken voor jouw organisatie en klant, dat dit begint met kennisdeling; een perfecte aansluiting bij de visie van de Commissie AI.’

Forruk Ahmed

H.M. Forruk Ahmed: ‘Het gat tussen onderzoek en ontwikkeling van AI en de daadwerkelijke toepassing ervan moet worden gedicht’

Forruk heeft een academische achtergrond in engineering en data science en is inmiddels 13 jaar werkzaam in het analytics-vakgebied. Op dit moment is hij werkzaam als Principal Data Scientist bij PostNL. Hij houdt van wiskunde, economie, geografie en eten. Samen met zijn vrouw en kinderen woont hij in Den Haag. Forruk: ‘In mijn ontwikkeling op het gebied van AI, kwam ik erachter dat de maatschappij en de commerciële markt er absoluut baat bij hebben als het gat tussen onderzoek naar en de ontwikkeling van AI aan de ene kant, en de daadwerkelijke doordachte toepassing aan de andere kant gedicht wordt. Daarnaast is het belangrijk dat de consument ook meer van AI op de hoogte is. In het volgen van mijn passie ben ik ervan overtuigd dat DDMA een goed platform voor mij is om de analytics-community te ondersteunen en vooruit te helpen door bewustzijn voor datagebruik te creëren, op een efficiënte, privacy-vriendelijke en ethische manier.’

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Marketing in het tijdperk van AI: 3 cruciale richtlijnen voor Responsible AI in de marketingsector

Met de komst van ChatGPT kan ook het grote publiek sinds eind 2022 niet meer om Artificial Intelligence (AI) heen. AI brengt zeker in de data en marketingwereld enorme mogelijkheden…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Interview Aleyda Solis (Orainti) | The (dis)advantages of Search Engine Experience

‘Search Generative Experience’ (SGE) is poised to be a game changer. How will it affect organizations? What are its (dis)advantages? We’re thrilled that Aleyda will be speaking about this at…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Commissie AI heeft versterking met twee nieuwe leden

De DDMA Commissie AI heeft er twee nieuwe aanwinsten bij. Dirk de Raaff, Head of Quantitative Marketing bij Air France-KLM, en Victor Eekhof, co-founder van Studio Vi, maken sinds januari…