Voorkom een boete
Het Commissariaat adviseert influencers nog eens goed naar de regels te kijken en ze zorgvuldig na te leven. Zorg bijvoorbeeld dat reclame, sponsoring en productplaatsing herkenbaar zijn, zodat voor de kijker duidelijk is wanneer er sprake is van commerciële beïnvloeding. Steekproefsgewijs voert het Commissariaat controles uit op de naleving van de geldende wet- en regelgeving en is een boete een mogelijk gevolg.
Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing
|
Kijkwijzer-icoontjes tóch niet verplicht in YouTube-thumbnail
Per 1 januari moeten YouTubers met meer dan 500.000 abonnees zich aan de regels van Kijkwijzer houden. Dit houdt in dat zij hun content moeten labelen om kinderen te beschermen…

Lees meer
Influencermarketing
|
Reclame via Instagram: zo voorkom je dat kinderen worden bereikt
Mooie afbeeldingen van persreisjes, aanbevelingen voor een nieuwe mascara of stories over een nieuwe game. Instagram is dé plek voor influencers om reclame te maken. Maar niet elke aanprijzing is…

Lees meer
Influencermarketing
|
Commissariaat voor de Media: Influencers, registreer je en voorkom een boete
De meeste influencers die zich bij het Commissariaat voor de Media (CvdM) moeten registreren hebben dat inmiddels gedaan. Het CvdM heeft in een eerste inventarisatie geconcludeerd dat veel van de…