Spring naar content

Voorkom een boete

Het Commissariaat adviseert influencers nog eens goed naar de regels te kijken en ze zorgvuldig na te leven. Zorg bijvoorbeeld dat reclame, sponsoring en productplaatsing herkenbaar zijn, zodat voor de kijker duidelijk is wanneer er sprake is van commerciële beïnvloeding. Steekproefsgewijs voert het Commissariaat controles uit op de naleving van de geldende wet- en regelgeving en is een boete een mogelijk gevolg.

Lees meer over de regels op de website van het CvdM

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Eerste influencerboete voor overtreding reclameregels

Het Commissariaat voor de Media heeft voor het eerst een boete opgelegd aan een influencer voor overtreding van de Mediawet. De influencer maakte namelijk niet duidelijk (genoeg) dat er reclame…
Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA…
Lees meer
Influencermarketing |

De kracht van gecertificeerde influencers: Influencer marketing bij Coca-Cola

Eind april lanceerden DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders het initiatief ‘Certified by influencerregels.com’. Hét sectorinitiatief, dat bestaat uit een e-learning en een register, dat influencers helpt wegwijs…