Spring naar content

Voorkom een boete

Het Commissariaat adviseert influencers nog eens goed naar de regels te kijken en ze zorgvuldig na te leven. Zorg bijvoorbeeld dat reclame, sponsoring en productplaatsing herkenbaar zijn, zodat voor de kijker duidelijk is wanneer er sprake is van commerciële beïnvloeding. Steekproefsgewijs voert het Commissariaat controles uit op de naleving van de geldende wet- en regelgeving en is een boete een mogelijk gevolg.

Lees meer over de regels op de website van het CvdM

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Commissariaat voor de Media roept op tot betere naleving reclameregels influencers

Een recente steekproef van het Commissariaat voor de Media laat zien dat influencers nog onvoldoende transparant zijn over reclame in hun video’s. Het is goed dat de toezichthouder deze cijfers…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe leden voor de DDMA Commissies Social Media en Influencer Marketing

De DDMA Commissie Social Media en Influencer Marketing mogen ieder een nieuw lid verwelkomen. Joris Mulders, Global Paid Social Manager bij KLM, en Joost Caniëls, Marketing & PR Consultant bij…
Lees meer
Influencermarketing |

Reclame voor vapes via influencers verboden

Influencers die vapen in hun content op social media. Het komt steeds vaker voor. In sommige gevallen is dit omdat zij daarvoor betaald zijn. Er zijn in Nederland verkopers actief…