Spring naar content

ANWB winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020

Juryvoorzitter Kees Groenewoud: “De organisatorische breedheid van het programma heeft zeker bijgedragen aan het feit dat ANWB uiteindelijk als winnaar uit de bus is gekomen. Met een grote ‘kanaalbewustheid’ (zeven verschillende kanalen worden gekoppeld) heeft ANWB besloten een cultuurverandering te willen ondergaan gericht op het zo persoonlijk mogelijk benaderen van de leden. Met dit programma zal de ANWB de komende jaren kunnen voortbouwen, gebruikmakend van een goed en degelijk doordacht architectuurmodel. Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, zijn dat nu de individuele leden én de beschikbare data over deze leden. ANWB heeft op overtuigende manier laten zien, dat dit programma, met ‘relevantie’, naast ‘persoonlijk’, als tweede sleutelwoord, wel degelijk aan het slagen is en dus inmiddels een succes genoemd kan worden.”

ANWB: Persoonlijk communiceren met 4,7 miljoen leden

Om de dienstverlening aan haar 4,7 miljoen leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft ANWB gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden gericht vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen.

Emiel Begthel, programmamanager personalisatie bij ANWB: “Ik ben ontzettend trots dat wij als ANWB de Customer Data Award 2020 mogen ontvangen. Mooi dat we door middel van data onze dienstverlening richting leden kunnen verbeteren en steeds relevanter kunnen maken. Het helpen van onze leden is immers waar we het allemaal voor doen.”

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Award, die normaal gesproken eerder in het jaar wordt uitgereikt, werd dit jaar uitgereikt op dinsdag 1 december in Studio Stream in Utrecht tijdens de speciale Digital Talk: de beste customer data cases van 2020. Bezoekers konden vanuit huis live meekijken via een livestream. De Digital Talk en de bijbehorende award zijn initiatieven van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden georganiseerd door de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en worden mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Hoe je als bedrijf toewerkt naar een succesvolle Datagedreven marketing & sales aanpak

Op basis van wat je allemaal leest, zou je denken dat bijna iedereen wel data & analytics gebruikt in het marketingdomein. Onderzoek wijst echter anders uit. Uit het DDMA Data-Driven…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Annemarie Joosen (VVV Cadeaukaarten): Hoe merk en performance hand in hand kunnen gaan

In een tijd waarin data steeds vaker de kern vormt van marketingstrategieën, blijft de integratie van branding en performance een uitdaging. In een nieuwe aflevering van de DDMA Podcast Shaping…