Spring naar content

ANWB winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020

Juryvoorzitter Kees Groenewoud: “De organisatorische breedheid van het programma heeft zeker bijgedragen aan het feit dat ANWB uiteindelijk als winnaar uit de bus is gekomen. Met een grote ‘kanaalbewustheid’ (zeven verschillende kanalen worden gekoppeld) heeft ANWB besloten een cultuurverandering te willen ondergaan gericht op het zo persoonlijk mogelijk benaderen van de leden. Met dit programma zal de ANWB de komende jaren kunnen voortbouwen, gebruikmakend van een goed en degelijk doordacht architectuurmodel. Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, zijn dat nu de individuele leden én de beschikbare data over deze leden. ANWB heeft op overtuigende manier laten zien, dat dit programma, met ‘relevantie’, naast ‘persoonlijk’, als tweede sleutelwoord, wel degelijk aan het slagen is en dus inmiddels een succes genoemd kan worden.”

ANWB: Persoonlijk communiceren met 4,7 miljoen leden

Om de dienstverlening aan haar 4,7 miljoen leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft ANWB gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden gericht vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen.

Emiel Begthel, programmamanager personalisatie bij ANWB: “Ik ben ontzettend trots dat wij als ANWB de Customer Data Award 2020 mogen ontvangen. Mooi dat we door middel van data onze dienstverlening richting leden kunnen verbeteren en steeds relevanter kunnen maken. Het helpen van onze leden is immers waar we het allemaal voor doen.”

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Award, die normaal gesproken eerder in het jaar wordt uitgereikt, werd dit jaar uitgereikt op dinsdag 1 december in Studio Stream in Utrecht tijdens de speciale Digital Talk: de beste customer data cases van 2020. Bezoekers konden vanuit huis live meekijken via een livestream. De Digital Talk en de bijbehorende award zijn initiatieven van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden georganiseerd door de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en worden mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2024

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional om de winst. De categorie Data Transformation wordt niet…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Google verbetert first party datagebruik in advertenties met confidential matching

Google heeft aangekondigd dat adverteerders hun eigen first party data met meer vertrouwen kunnen gebruiken in Google Ads. Dit wordt mogelijk gemaakt door de techniek van confidential matching, ondersteund door…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Shall we not talk about AI for once? Likely your data set is not ready for it. Just not yet.

Did you happen to see the Netflix documentary about Fyre, the once in a lifetime luxury music festival in the Bahamas? In case you missed it, the overhyped festival, a…