Spring naar content

ANWB winnaar van de DDMA Customer Data Award 2020

Juryvoorzitter Kees Groenewoud: “De organisatorische breedheid van het programma heeft zeker bijgedragen aan het feit dat ANWB uiteindelijk als winnaar uit de bus is gekomen. Met een grote ‘kanaalbewustheid’ (zeven verschillende kanalen worden gekoppeld) heeft ANWB besloten een cultuurverandering te willen ondergaan gericht op het zo persoonlijk mogelijk benaderen van de leden. Met dit programma zal de ANWB de komende jaren kunnen voortbouwen, gebruikmakend van een goed en degelijk doordacht architectuurmodel. Was voorheen de businessline het uitgangspunt voor marktbewerking, zijn dat nu de individuele leden én de beschikbare data over deze leden. ANWB heeft op overtuigende manier laten zien, dat dit programma, met ‘relevantie’, naast ‘persoonlijk’, als tweede sleutelwoord, wel degelijk aan het slagen is en dus inmiddels een succes genoemd kan worden.”

ANWB: Persoonlijk communiceren met 4,7 miljoen leden

Om de dienstverlening aan haar 4,7 miljoen leden te verbeteren en 24/7 te bedienen heeft ANWB gekozen voor een centrale personalisatie-aanpak. Inmiddels bedient ANWB leden gericht vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen.

Emiel Begthel, programmamanager personalisatie bij ANWB: “Ik ben ontzettend trots dat wij als ANWB de Customer Data Award 2020 mogen ontvangen. Mooi dat we door middel van data onze dienstverlening richting leden kunnen verbeteren en steeds relevanter kunnen maken. Het helpen van onze leden is immers waar we het allemaal voor doen.”

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Award, die normaal gesproken eerder in het jaar wordt uitgereikt, werd dit jaar uitgereikt op dinsdag 1 december in Studio Stream in Utrecht tijdens de speciale Digital Talk: de beste customer data cases van 2020. Bezoekers konden vanuit huis live meekijken via een livestream. De Digital Talk en de bijbehorende award zijn initiatieven van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en worden georganiseerd door de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en worden mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…
Lees meer
Data-ethiek |

Podcast Shaping the Future: Loyaliteit vraagt om relevantie, niet alleen om korting

In de wereld van data-driven marketing is klantloyaliteit een onderwerp dat regelmatig herijkt moet worden. De opkomst van abonnementsmodellen, toenemende aandacht voor data-ethiek en veranderend consumentengedrag maken dat traditionele loyaliteitsprogramma’s…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De menselijke factor in een wereld van AI: zo blijft customer experience persoonlijk

Je wilt dat klanten ervaren dat je hen begrijpt en dat je hun situatie herkent. Niet alleen omdat dit bijdraagt aan conversie, maar vooral omdat het vertrouwen en een duurzame…