Spring naar content

Ook de volgende organisaties kozen in het derde en vierde kwartaal van 2022 voor een DDMA-lidmaatschap: Maatwerk Online, Krachtig In Marketing, SiteSpect, Movable Ink, Verhuiscadeau, Consumind, Het DM Bureau en Companyspotter. Daarnaast heeft een aantal organisaties al besloten om vanaf het nieuwe jaar lid te worden.

Diana Janssen, directeur van DDMA: “Het sterke punt van DDMA is dat we niet achteroverleunen en de status quo in stand willen houden. We zijn continu bezig met de toekomst en de lange termijn van het data- en marketingvak. Die langetermijnblik – gecombineerd met duiding van urgente, actuele thema’s en het verbinden van professionials – werpt zijn vruchten af, met een hoge ledentevredenheid én een groeiend ledenaantal.”

DDMA-leden lopen voorop in datagedreven werken

De nieuwe leden sluiten zich aan bij een netwerk van organisaties die vooroplopen op het gebied van data, innovatie en het centraal stellen van de klant. Dat blijkt uit het recent verschenen Data-Driven Marketing Onderzoek, waarvoor in samenwerking met GfK 420 Nederlanders werkzaam in de marketingsector zijn ondervraagd. DDMA-leden werken beduidend meer datagedreven dan de gemiddelde organisatie (92% vs. 64%). Ook sturen leden vaker op klant-KPI’s (63% vs. 38%) en werken ze vaker volgens agile principes (81% vs. 62%).

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Post (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de post hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Privacy is perceptie: waarom consumenten Rituals blind vertrouwen

“Rituals mag alles van mij weten. Dat is geven en nemen”, zei een consument in het kwalitatief onderzoek van de DDMA Privacy Monitor 2025. Een opvallend voorbeeld van het vertrouwen…
Lees meer
DDMA |

DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?

Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en…