Overzicht Events

Digital Talk: Inrichting van technologie en data voor een centraal klantbeeld

Voor een klantgerichte en datagedreven dienstverlening is het essentieel om je klant zo goed mogelijk te kennen en te begrijpen. In een serie van 5 artikelen laat de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement (DDE) daarom zien hoe je een centraal klantbeeld realiseert en hier business impact mee creëert.

In deze Digital Talk gaan we specifiek in op de optimale inrichting van data en de ideale technologie-architectuur die onmisbaar zijn voor een centraal klantbeeld.

Meld je aan via onderstaand formulier. Na aanmelding ontvang je op dinsdag 9 juni een bevestigingsmail met een handleiding over hoe je kunt deelnemen aan deze virtuele sessie.

Sprekers & talks

Arnold MoekenArnold MoekenManager Customer Analytics ANWB
Leden massaal Fan van ANWB; data fundament als enabler

Doel van de ANWB is dat haar leden massaal fan zijn. Massaal fan vertaalt zich voor de ANWB in meer leden, leden die heel tevreden over de dienstverlening zijn en leden die steeds meer producten bij de ANWB afnemen. Gepersonaliseerde marketing is een belangrijke driver voor deze bedrijfsdoelstellingen. Randvoorwaardelijk aan personalisatie is het data en technologie fundament. Deze talk neemt je mee in de journey die we binnen de ANWB de afgelopen jaren hebben gemaakt waarbij de nadruk ligt op hoe organiseren we de data en welke technologie keuzes hebben we gemaakt en waarom.

Jan Hendrik FleuryJan Hendrik FleuryVoorzitter commissie DDE en Commercial Director Crystalloids
De inrichting van data en technologie voor personalisatie, visie DDMA

Het doel van het hebben van een centraal klantbeeld is dat je de klant en audiences op het juiste moment, via het juiste kanaal met de juiste boodschap voor de juiste prijs bedient met relevante producten of diensten voor sales of service. Hiervoor is het van belang dat stapsgewijs voldoende data beschikbaar komt en dat data op een een solide wijze is ingericht en wordt onderhouden. Daarnaast gaat hij in op de technologische oplossingsrichtingen die bijdragen om een centraal klantbeeld in te richten. In de praktijk komt het erop neer dat één tool of platform nooit een centraal klantbeeld realiseert of de gewenste snelheid van interactie biedt. Daarom worden er meerdere applicaties geïmplementeerd. Hij laat zien wat de voor- en nadelen van de technologische oplossingsrichtingen zijn en hoe je tot een flexibele en toekomstbestendige keuze kunt komen.