Overzicht Events

Digital Talk – Hoe verlaag je de druk op je klantenservice in tijden van corona?

Dinsdag 14 april van 16:30 tot 18:00 organiseert DDMA de tweede Digital Talk. Deze middag staat de vraag centraal: hoe verlaag je de druk op de klantenservice in tijden van corona?

Het zijn onzekere tijden. Nederland zit met vragen en dat merken organisaties onder andere aan de toenemende druk op de klantenservice. Deze druk is voor veel organisaties zo hoog dat een vlekkeloze klantervaring meer een wens lijkt dat een haalbaar doel. Hoe pas je jouw processen aan op deze crisissituatie? Hoe routeer je op een effectieve manier het belverkeer? Welke best practices zijn er voor online kanalen? Hoe dealen andere organisaties met de extra druk? En wat is het laaghangend fruit?

Tijdens deze Digital Talk zullen 3 sprekers antwoord geven op deze vragen. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om zelf vragen te stellen. Deel je vragen van tevoren met Sanne Fontaine via sannefontaine@ddma.nl of stel ze live tijdens de Digital Talk via de chat.

Wil jij jouw goede klantervaring behouden? En wil je de klantenservice maken tot een crisisbestendig aanspreekpunt voor klanten? Meld je dan gelijk aan via onderstaand formulier.

De Digital Talk vindt virtueel plaats via Zoom. Na aanmelding ontvang je dinsdag 14 april een bevestigingsmail met een handleiding voor hoe je stap voor stap kunt deelnemen aan deze sessie.

Sprekers & talks

Gerard NijboerGerard NijboerProductmanager @ Sound of Data
Meer calls met minder agents: flexibiliteit in de telefoonketen leidt tot minder druk op callcenters

Je callcenter kan te maken krijgen met onverwachte pieken. Bijvoorbeeld door een goed uitgevoerde campagne of door een onvoorspelbare wereldwijde crisis. Omdat de telefoon ook in 2020 nog het meest geprefereerde kanaal is voor klantenservice, is het belangrijk om goed voorbereid te zijn op piekbelasting. Je collega's in de callcenters moeten de toegenomen druk tenslotte goed kunnen beheersen. Middels een aantal praktische tips deelt Sound of Data haar ervaringen omtrent de beheersbaarheid van inkomende telefoniestromen bij internationale retailers zoals Sonos en ASUS.

Lee BoonstraLee BoonstraApplied AI Engineer and Developer Advocate @ Google
Raise your voice!

When people think of chatbots, they often think of that little support popup on a website, not understanding what you actually mean. It shouldn't be like that. With AI powered chatbots, it doesn't matter how you say or spell your questions, it will understand you. There are actually many types of conversational bots; bots in social media, bots in advertising and bots specialized in understanding voice. These are the bots which live in smart speakers & assistant AI's and the chatbots running in phone reservation systems and IVR contact centers!

Lee Boonstra, Developer Advocate at Google on Conversational AI, will explain how voice AI works in contact centers!

Jeffrey van der EijkJeffrey van der EijkOprichter @ Genius Group
24*7 bereikbaar zijn met adequate en betrouwbare informatie in alle klant contact kanalen.

ViaGenius Cross-Channel Commerce (Jeffrey Van der Eijk) en CX company (Vanya Schreuders) laten aan de hand van praktische voorbeelden zien hoe je snel en effectief de huidige klant contact kanalen kunt optimaliseren in een crisis situatie.

De Corona crisis heeft grote pieken veroorzaakt in de klant contact kanalen. En nog steeds (weken later) zijn er heel veel bedrijven, overheidsorganisaties en zorginstellingen niet (of nauwelijks) bereikbaar voor klanten. Dit zorgt voor een enorme (extra) druk op de klant contact centers.

Wij begrijpen de grote uitdagingen die er op dit moment zijn maar we moeten verder. Het is belangrijk om weer controle te krijgen over de klant contact kanalen. En ervoor te zorgen dat uw organisatie weer 24*7 bereikbaar is met adequate en betrouwbare informatie.

Vanya SchreudersVanya SchreudersManager Business Development @ CX Company
24*7 bereikbaar zijn met adequate en betrouwbare informatie in alle klant contact kanalen.

ViaGenius Cross-Channel Commerce (Jeffrey Van der Eijk) en CX company (Vanya Schreuders) laten aan de hand van praktische voorbeelden zien hoe je snel en effectief de huidige klant contact kanalen kunt optimaliseren in een crisis situatie.

De Corona crisis heeft grote pieken veroorzaakt in de klant contact kanalen. En nog steeds (weken later) zijn er heel veel bedrijven, overheidsorganisaties en zorginstellingen niet (of nauwelijks) bereikbaar voor klanten. Dit zorgt voor een enorme (extra) druk op de klant contact centers.

Wij begrijpen de grote uitdagingen die er op dit moment zijn maar we moeten verder. Het is belangrijk om weer controle te krijgen over de klant contact kanalen. En ervoor te zorgen dat uw organisatie weer 24*7 bereikbaar is met adequate en betrouwbare informatie.