Spring naar content
Laden Evenementen

Herinner je je die navigatieapparaten die vastzaten aan autoruiten? Ja, daar staat TomTom om bekend. Maar wie denkt dat TomTom verleden tijd is, heeft het mis! TomTom maakte een enorme transitie door, van hardware naar een experimenteer-cultuur gericht op groei, met name voor de TomTom GO Navigation App.

Maar de plotselinge sprong naar 10+ testen per maand, met dezelfde bezetting… is moeilijk. Organisaties pronken vaak met het aantal experimenten per jaar, winnende testen en verbazingwekkende groeicijfers. Maar weinigen gaan in op de echte uitdaging: hoe manage je een effectief experiment programma over meerdere teams? Dat bracht bij TomTom verschillende uitdagingen met zich mee. Het proces werd complex en inconsistent, de strategie miste een duidelijke richting en de motivatie en samenwerking tussen de teams begon af te nemen.

Tijdens deze Digital Talk gaat Bjarn Brunenberg (TomTom) in op hoe ze bij TomTom het experimenteerprogramma vanaf de grond hebben opgebouwd. Ook zonder hulp van een agency of doorgewinterde growth-experts laten zij zien dat het opzetten van een growth-cultuur geen rocket science is. Inmiddels zijn maar liefst 25 collega’s betrokken bij het experimenteerproces, is meer dan 80% van de testen gebaseerd op data en worden al hun experimenten volledig gedocumenteerd. Een resultaat om trots op te zijn.

Onder leiding van moderator Joshua Kreuger (lid van de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation) krijg je, naast een uitgebreide toelichting, ook nog eens de mogelijkheid vragen te stellen die je kunnen helpen je volgende experiment naar een hoger plan te tillen.

Mocht je de case al hebben gezien tijdens de uitreiking vorig jaar dan is het goed om te weten dat deze Digital Talk alsnog waardevol is om bij te wonen. We gaan namelijk veel dieper op de case in.


Sprekers

Bjarn Brunenberg

Experimentation Lead | TomTom

Joshua Kreuger

Programmamanager CRO/CXO circulation bij DPG Media

Praktische informatie

23 mei @ 10:00 11:00

Kosten
Gratis voor leden
Niet-leden: €50 excl. BTW

Deel dit evenement

Aanmelden evenement

Login in om je gegevens automatisch in te vullen.

Login