Spring naar content
Laden Evenementen

Het onderwerp Fieldmarketing is al een aantal maanden onderwerp van gesprek in de goede doelensector. Fieldmarketing is nog steeds één van de belangrijkste acquisitiekanalen voor goede doelen. Voor velen is het zelfs de grootste inkomstenbron. Het tekort aan wervers en de stijgende prijzen bij bureaus zorgen echter voor veel onrust. Ook ligt fieldmarketing regelmatig publiekelijk onder vuur, zoals dit jaar nog met de uitzending van EenVandaag en de serie artikelen van Follow The Money. De recent gepubliceerde DDMA Fieldmarketing Monitor laat daarentegen zien dat de meerderheid van de Nederlanders openstaat voor een aanbod op straat, aan de deur of op locatie. Er is bovendien nog geen duurzaam alternatief of complementair kanaal aan fieldmarketing.

Dit daarom voor ons hét moment om op strategisch niveau de uitdagingen en kansen van fieldmarketing te bespreken. We gaan met elkaar in gesprek over de plek van fieldmarketing in je marketingmix, de samenwerking met bureaus en de risico’s van een té grote afhankelijkheid van één wervingskanaal. Ook staan we stil bij de houding van donateurs ten opzichte van fieldmarketing en het imago van het kanaal – extern, maar zeker ook intern binnen je eigen organisatie.

Voor wie is dit event?

Voor Hoofden Fondsenwervers, Marketing Managers en Teammanagers werkzaam bij goede doelen die gedeeltelijk of voornamelijk groeiafhankelijk zijn van fieldmarketing of overwegen af- of op te schalen binnen dit kanaal. Deze sessie helpt je nog betere keuzes te maken over het wel of niet inzetten van fieldmarketing om groei te faciliteren (en hoe je dat zo succesvol mogelijk doet).

Het programma

  • Inloop (15 min minimaal)
  • Actuele update aan de hand van onder meer cijfers uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2022 (15 min)
  • Cases
    • Save The Children – Robert Valentijn, Teamleader Support Acquisition: over de optimale samenwerking met je bureaus en de plek van fieldmarketing in de marketingmix (20 min)
    • Artsen Zonder Grenzen – Linde de Wit, Fundraising Officer: over het opzetten van een in-house fieldmarketingoperatie (naast bureausamenwerkingen) (20 min)
    • Kort overzicht van succesvolle, internationale voorbeelden (15 min)
  • Groepsdiscussie aan de hand van prikkelende stellingen (90 min)
  • Afsluiten

Sprekers

Robert Valentijn

Teamleader Supporter Acquisition | Save the Children

In deze sessie neem ik je mee door het huidige landschap aan bureaus en de huidige ontwikkelingen in de markt. Daarbij maken we direct een praktische vertaling naar het verbeteren van de samenwerking die je hebt met de bureaus. Samen gaan voor winst? Of wekelijks aan het strijden? Na deze presentatie heb je voldoende handvaten en inspiratie om je programma een boost te geven!


Linde de Wit

Fondsenwerver | Artsen zonder Grenzen

Hoe start je een interne afdeling op voor F2F fondsenwerving? Welke voordelen zitten eraan maar ook welke nadelen? Wat heb je nodig om een succesvolle vestiging op te zetten en hoe zorg je ervoor dat iedereen in de organisatie snapt wat je doet? En de belangrijkste vraag wat levert het na een aantal jaar op?


Souhail Haouari

Manager Face to Face and Experience Team UNICEF Nederland

Souhail Haouari, lid van de DDMA Commissie Fieldmarketing, Manager F2F and Experience Team bij UNICEF en op dit moment bezig met een MBA-onderzoek naar future-proof businessmodellen voor fondsenwervende organisaties.

Praktische informatie

16 maart @ 09:00 11:30

Hortus Botanicus Plantage

Middenlaan 2A
Amsterdam, 1018DD
+ Google Maps

Gratis, alleen voor DDMA-leden

Deel dit evenement

Dit evenement is alleen voor leden.

Login