Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Verschillende browsers en besturingssystemen hebben het gebruik van third-party cookies geblokkeerd of gaan dat in de toekomst doen. Daarnaast dreigen er (Europese) wetswijzigingen te worden ingevoerd die het compliant gebruik van cookies juridisch moeilijk maken. Om deze inperkingen het hoofd te bieden gaan we tijdens de masterclass in op de volgende thema’s:

  1. Cookies; de legal en ethische aspecten in een ‘first party data’ wereld
    Tijdens deze Masterclass zullen we allereerst door de regels van cookies lopen, hoe deze regels wel of niet van toepassing zijn op alternatieve technieken en waar je vanuit de AVG op moet letten bij het inzetten van die technieken. Ook zullen we de ethische afwegingen rondom dit thema behandelen en uitlichten.
  2. Conversion Rate Optimization, Nudging (online beïnvloeding) & data-ethiek
    Er wordt heel wat getest in onze sector. Daarbij wordt veel data verzameld, en worden consumenten steeds beter gestuurd richting een bepaalde keuze. Hoe zorg je dat je je A/B test zo privacy-vriendelijk mogelijk instelt? En waar vloeit verleiden over in misleiden? Deze vragen zullen we tijdens deze Course de revue laten passeren.

    Ook ethiek is een belangrijk onderdeel tijdens deze course. ‘Nudging’ komt in een steeds negatiever daglicht te staan bij de consument. Hoeveel weegt ethiek van de impact een test, wie bewaakt dit en is het implementeren van een ethisch manifest noodzakelijk?
  3. Social Media; retargeting, audiences, data-ethiek 
    Sociale media zijn niet meer weg te denken als marketingkanaal, maar de bestaande regels zijn er niet voor geschreven. Dat vergt wat interpretatie. Bijvoorbeeld om vragen te beantwoorden als wie is verantwoordelijk? En wat zijn de regels voor retargeting via Custom Audiences?

Cases
Uiteraard brengen we de bovenstaande theorie tot leven en dat willen we doen met cases uit jouw eigen marketingpraktijk, zodat je wat je leert direct kan toepassen. We vragen je daarom voorafgaand aan de masterclass een case aan te leveren, zodat we die in het programma kunnen verwerken – indien gewenst anoniem.

Certificaat
Na deelname ontvang je een naslagwerk om alles nog eens rustig door te lezen, en een certificaat om aan je CV en LinkedIn toe te voegen.

Doelgroep: Marketeers, fondsenwervers, dataspecialisten, juristen

Aanmelden

Meld je aan voor de masterclass door onderstaand formulier in te vullen of klik verder naar één van de andere masterclasses of de hele reeks via onderstaande knoppen.

Praktische informatie

17 maart @ 09:00 16:00

Inclusief welkomstkoffie, lunch en borrel

ADAM’s ID

Naritaweg 51
Amsterdam, 1043 BP Nederland
+ Google Maps
+31 (0)20 820 0066
Bekijk de site van Locatie

DDMA-ledenprijs:
€850,- ex. btw, inclusief welkomstkoffie, lunch en borrel
Niet-leden:
€1.250,- ex. btw, inclusief welkomstkoffie, lunch en borrel

Deel dit evenement