Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide
The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*. Yet the use of AI remains largely confined to operational tasks, such as content generation…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie
De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025. Toch blijft de toepassing veelal beperkt tot uitvoerende taken zoals tekstcreatie…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Nieuws
|
Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders
DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel marketeers en communicatieprofessionals spelen. Reden voor DDMA om met “Perspectives” een nieuw, terugkerend event te…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Marketingteam van de toekomst
Search
Members-only
Artikel
|
Verslag van het DDMA Decision Makers Breakfast – 19 juni 2025 – Amsterdam
Op een inspirerende donderdagochtend kwamen zo’n vijftien marketing-, sales-, data- en technologie-experts bijeen in Amsterdam voor het Decision Makers Breakfast, een initiatief van DDMA. De bijeenkomst werd mede mogelijk gemaakt met steun van Google als partner.

Lees meer
Artificial Intelligence
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Artikel
|
Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie
Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten, consumenten moordende concurrentie gewend zijn en technologie dagelijks verandert? Volgens Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org, begint het antwoord niet bij tools, platforms of AI – maar…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Experimentation & Optimisation
Marketingteam van de toekomst
Search
Artikel
|
Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën
In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In deze derde aflevering van het derde seizoen van Shaping the Future duiken we samen met…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Members-only
Whitepaper
|
DDMA publiceert whitepaper: Nieuwe Martech kiezen – Zo doe je dat
Het kiezen van een nieuwe marketingtechnologie vraagt om een goed doordacht en uitgevoerd selectieproces. In samenwerking met de DDMA Werkgroep Martech publiceert DDMA daarom vandaag een nieuwe whitepaper: Nieuwe martech kiezen – zo doe je dat.

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
Het organiseren van AI: hoe kom je uit de speelfase? – de belangrijkste inzichten uit het eerste DDMA Decision Makers Breakfast van 2024
AI is in razend tempo gehele bedrijfsprocessen aan het herdefiniëren. De sleutel tot het écht waardevol inzetten van AI-technologie zit hem in je implementatie-aanpak. Veel organisaties verkennen de mogelijkheden van AI, maar zijn nog zoekende naar de juiste strategie en middelen om AI op een…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Marketingteam van de toekomst
Podcast
|
Lisette Gouda (ANWB): De personalisatiereis van ANWB
In 2020 behaalde de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, waarbij ze met behulp van een doordacht architectuurmodel de dienstverlening verbeterden en een aanzienlijke cultuurverandering doorgingen. Van losstaande personalisatie-initiatieven evolueerden ze naar een volledige omnichannel-strategie met de integratie van 7 verschillende kanalen.…

Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Members-only
Artikel
|
Zo kijken marketingbeslissers naar AI – de belangrijkste inzichten uit het DDMA Decision Makers Breakfast
De enorme vlucht van AI levert tal van vragen op voor marketingleiders, voor nu én de toekomst. Zijn we getuige van een technologische revolutie of is het vooral een evolutie van de automatiseringsgolf die al gaande was? Welke mogelijkheden biedt generative AI voor creatie en…