Spring naar content

Ewout Vis, Manager Marketing Intelligence & Big Data bij Sanoma: ‘De Customer Data Award is een geweldige waardering voor het hele datateam van Sanoma. Het laat zien dat data niet over nulletjes en eentjes gaat, maar over mensen. Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier waarop je dat kan doen, is door data-driven te werken. We combineren het surfgedrag van mensen in ons netwerk van meer dan 60 merken met onder meer abonnementsgegevens van onze tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie en tonen gebruikers op basis daarvan gepersonaliseerde content. Na een test bij VT Wonen rollen we deze aanpak nu uit over alle merken van Sanoma. We zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien.’

Data is de toekomst

Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Awards: ‘De aanpak van Sanoma is een perfect voorbeeld van hoe je data in kunt zetten, zodat zowel het bedrijf als de klant er voordeel van heeft. Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevant zijn en dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens de nodige durf. Daarbij is Sanoma ook open naar consumenten over hoe wordt omgegaan met de verzamelde data. Een winnende combinatie.’

Diana Janssen, directeur van DDMA: ‘Namens DDMA feliciteer ik Sanoma met het winnen van de Customer Data Award. Ik ben er trots op dat deze innovatieve cases een podium krijgen tijdens de DDMA Data Dag. Ze laten zien dat creatief gebruik van data de ROI daadwerkelijk vergroot.’

Datadag

Als winnaar van de Customer Data Award presenteert Ewout Vis de Sanoma-case op de DDMA Data Dag, die vandaag, woensdag 18 november, plaatsvindt. Ook de andere genomineerden spreken en daarnaast laten experts als Arent van ’t Spijker van Blinklane Consulting, Joris Merks-Benjaminsen van Google en Roy Scheerder van Transavia zien hoe organisaties nieuwe kansen creëren door innovatief en intelligent gebruik van klantdata. Bekijk hier het volledige programma.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…
Lees meer
Post |

Met post pak je écht de aandacht

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Onder meer door mooie cases te delen, maar ook via gedegen onderzoek. Zo blijkt…