Spring naar content

Vertrouwen in een organisatie is de nummer één voorwaarde voor klanten om gegevens te delen, blijkt uit de DDMA Privacy Monitor. Om dat vertrouwen op te bouwen en te behouden is alleen voldoen aan wetten en regels niet genoeg. Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt is het van cruciaal belang dat mensen echt het gevoel hebben dat hun gegevens in goede handen zijn. Dit levert niet alleen tevreden klanten op, maar is ook belangrijk voor compliance, governance, reputatie én de business. Een datavisie, duidelijke kaders voor datagebruik en een praktische vertaling daarvan voor medewerkers zijn hiervoor onmisbaar. Daarom heeft DDMA samen met de Argumentenfabriek de Workshop ‘Data-ethiek in de praktijk’ ontwikkeld.

‘Deze workshop heeft me echt geholpen om heldere uitgangspunten voor datagebruik te creëren voor KLM.’ – Mark Kramer, Director Customer Experience KLM

‘De nieuwe inzichten uit deze workshop hebben ervoor gezorgd dat ik bij een Data Protection Impact Assessment (DPIA) ook ethische vragen stel aan de business.’ – Michiel van Schaijk, Privacy Officer NS

Vroegboekkorting tot 1 januari 2021

We bieden deze workshop vanaf nu aan met een fikse vroegboekkorting – uiteraard bovenop de korting die je als lid sowieso krijgt. Voor de eerste workshop op 4 maart krijg je 75 euro korting als je je vóór 1 januari inschrijft (reguliere ledenprijs: 250 euro). Voor de in-house variant op maat bespaar je zelfs 500 euro bij aanmelding dit jaar (reguliere ledenprijs: 1.500 euro).

Ook interessant

Lees meer
AVG |

Rechtbank schuift boete DPG Media over identificatieplicht van tafel

Vorig jaar januari heeft de de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) DPG een boete opgelegd van €525.000. Volgens de privacytoezichthouder gebruikte DPG onterecht kopieën van identiteitsbewijzen als verificatiemiddel wanneer iemand zijn persoonsgegevens…
Lees meer
AVG |

DDMA Privacy Monitor 2023: Consumers increasingly willing to share data despite concerns about privacy remain considerable

The concerns about online privacy among Dutch consumers are just as considerable as they were 4 years ago: 2 out of 3 Dutch people (64%) are worried about this, to…
Lees meer
AVG |

DDMA Privacy Monitor 2023: Nederlanders meer bereid om gegevens te delen, zorgen over privacy blijven gelijk

De zorgen om online privacy onder Nederlandse consumenten zijn nog net zo groot als 4 jaar geleden: 2 op de 3 Nederlanders (64%) maakt zich hier in meer of mindere…