Spring naar content

KPN onderscheidde zich van de andere finalisten met name door de integraliteit van de case. KPN heeft op een zeer overtuigende manier laten zien dat data gestuurd werken de gehele organisatie betreft en dus ook een fors verander component met zich meebrengt.

Mark van der Vlies van KPN is verantwoordelijk voor de ingebrachte DDMA case. Hij zegt hierover: “KPN heeft als doelstelling de onbetwiste kwaliteitsleider van Nederland te worden. Ik zie deze Customer Data Award als een mooie erkenning voor de bijdrage die Data & Analytics samen met andere KPN afdelingen levert aan het verder verbeteren van onze dienstverlening.”

Het viel de jury op dat de relevantie van data groter was dan ooit, en dan niet de hoeveelheid van of de diversiteit in de gebruikte data, maar met name het intelligent omgaan met die data. Wat ook opviel was dat de cases allemaal goed onderbouwd waren met performance en resultaat indicatoren.

“Het niveau van de inzendingen lijkt ieder jaar hoger te zijn dan het voorgaande jaar”, aldus Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award. “Wat dit jaar met name opviel was het professioneel gebruik van analytics bij bijna alle cases, maar ook de onmiddellijke vertaling van inzichten door deze analytics naar communicatie toepassingen”, vervolgt Groenewoud.

De Customer Data Award wordt jaarlijks uitgereikt door DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, die de branche naar een hoger niveau wil brengen onder het motto ‘Data. Maak er iets moois van’. De Customer Data Award is een bekroning voor de organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet in te zetten. De cases zijn door de vakjury beoordeeld op verschillende criteria, waaronder; rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

Op de site van de Data Dag lees je meer over de case van KPN en de andere Customer Data Award finalisten.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing…
Lees meer
DDMA |

Commissievoorzitter Jan Hendrik Fleury over 20 jaar DDMA

Jan Hendrik is al 12 jaar actief bij DDMA. Eerst als commissielid en inmiddels acht jaar als voorzitter van de commissie Data, Decisions en Engagement. Hoe kijkt hij terug op…
Lees meer
Legal |

Nieuwe collega: Isa Nieuwstad versterkt DDMA legal team

Wij hebben onlangs Isa Nieuwstad aangesteld als junior legal counsel.