Spring naar content

De jury van de DDMA Dutch CRO Awards bestaat dit jaar uit vijf toonaangevende experts: Co van Kempen (iProspect), Jorden Lentze (Booking.com), Martin van Kranenburg (Schrijven voor het brein & onlinebeinvloeden.nl), Kevin Laan (Merkle) en Arnout van Scherpenzeel (Mijndomein). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten. 

De winnaars van vorig jaar  

Afgelopen jaar kwamen Intergamma (Conversie),PostNL (Personalisatie), DPG Media (Mobiel) en VodafoneZiggo (Acquisitie) als winnaars uit de bus. Met twee testvarianten op GAMMA.nl en Karwei.nl wist Intergamma online conversie aanzienlijk te boosten en een award in de wacht te slepen. PostNL nam een award mee naar huis dankzij twee AB-testen van een gepersonaliseerde, proactieve melding, waarvan de beste testvariant de contactintentie van klanten in afwachting van een vertraagde bezorging aanzienlijk verlaagde. DPG Media won dankzij de uitstekende resultaten na het testen van een bestellingssamenvatting boven het bestelformulier op hun mobiele website. VodafoneZiggo trok aan het langste eind dankzij hun uitgebreid geteste ‘no-copy’-nieuwsbrief, die voor veel extra verkeer zorgde. Tele2 wist met hun AB-test gebaseerd op een neuro-usability-onderzoek en webanalytics de meeste mensen te bekoren en ging met de CRO-publieksprijs naar huis. 

Over de DDMA Dutch CRO Awards  

De uitreiking van DDMA Dutch CRO Awards is een jaarlijks terugkerend evenement en vindt dit jaar plaats op 4 november 2021. Deze uitreiking vindt dit jaar, na de online editie van 2020, weer zoals gebruikelijk live plaats op een nader te bepalen locatie. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie CRO. Tickets voor de uitreiking zijn binnenkort te koop via dutchcroawards.nl

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Experimentation Hero in Focus: Erwin Vinke (a.s.r. verzekeringen)

With a new edition of Experimentation Heroes on the horizon, we’re once again giving the floor to a number of specialists who truly live up to our event’s title. Each…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei

In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Mastering the ‘Hard’ Enablers of building an Upward Experimentation Culture

A common dynamic in many companies is that the culture of experimentation is subject to fashion. Even though it has been clearly demonstrated that experimentation can be the driving force…