Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Fieldmarketing
Members-only
Onderzoek |

DDMA Fieldmarketing Monitor 2024: meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen, gepercipieerde frequentie is een aandachtspunt

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA, die de huidige situatie van fieldmarketing in Nederland…
Lees meer
DDMA
Artikel |

Commissievoorzitter Jan Hendrik Fleury over 20 jaar DDMA

Jan Hendrik is al 12 jaar actief bij DDMA. Eerst als commissielid en inmiddels acht jaar als voorzitter van de commissie Data, Decisions en Engagement. Hoe kijkt hij terug op DDMA’s 20-jarig jubileum?
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA stelt Luuk Ros aan als teamlead content & community

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Luuk Ros, hiervoor werkzaam als Manager Merk & Media bij NIMA en hoofdredacteur bij Marketingfacts, aangesteld als teamlead content & community.
Lees meer
DDMA
Artikel |

Oud-Interimdirecteur en -bestuurslid Lucy van der Helm over 20 jaar DDMA

Lucy van der Helm (directeur bij SIRE) heeft een lange geschiedenis bij DDMA. Zo zat ze in het bestuur van 2004 tot en met 2018. Daarna keerde ze in 2023 terug als interim directeur. Hoe kijkt zij terug op 20 jaar DDMA?
Lees meer
DDMA
Artikel |

Bestuursvoorzitter Noor Cloo: 20 jaar DDMA

Noor Cloo, algemeen directeur bij Loyalty Management Nederland, zit sinds 2020 in het DDMA-bestuur. Eerst als lid, en sinds 2023 als voorzitter. Hoe kijkt zij terug op haar tijd bij DDMA en de afgelopen 20 jaar?
Lees meer
DDMA
Artikel |

Oud-directeur Diana Janssen: 20 jaar DDMA

Van de 20 jaar dat DDMA bestaat, stond Diana Janssen 17 jaar aan het roer als directeur van de vereniging. Hoe kijkt zij terug op de afgelopen twee decennia?
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA slaat handen ineen met University of Groningen Business School, Data & Insights Network en NIMA Beroepsvereniging voor nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’

Brancheorganisatie DDMA slaat de handen ineen met University of Groningen Business School, het Data & Insights Network (DIN) en NIMA Beroepsvereniging voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Data-Driven Marketing Study 2024: AI application exposes fundamental problem, data quality remains a major challenge

Despite all the technological developments, staff/workers and the organizational and learning capacity of organizations remain the greatest challenges for data-driven working. This was revealed by the 2024 (DDMO) Data-Driven Marketing Study: an annual survey of the marketing sector in the Netherlands by the industry association…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024: AI-toepassing legt fundamenteel probleem bloot, datakwaliteit nog steeds een grote uitdaging

Ondanks alle technologische ontwikkelingen, vormen de mensen en het organiserend en lerend vermogen van organisaties vooralsnog de grootste uitdagingen bij datagedreven werken. Dat laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging DDMA onder de marketingsector in Nederland. Hieruit blijkt duidelijk…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Onderzoek |

Data-Driven Marketing Study 2024: Limited Application of AI Exposes Fundamental Problem; data quality still a major challenge

Data quality still forms one of the greatest challenges within data-driven marketing. It also has a prohibitive effect on the use of more complex AI applications, thereby exposing a fundamental problem. This has been revealed by the Data-Driven Marketing Study (DDMO), an annual survey of…