Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions: “De inzendingen dit jaar zijn een illustratie van het feit dat we definitief voorbij de basis zijn als het gaat om ‘data gestuurd werken en data gestuurde marketing’. Duidelijk zichtbaar is dat er niet alleen gekeken wordt naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie. De cases van dit jaar laten een mooie mix zien van deze twee invalshoeken. Ook dit jaar zien we weer een inspirerende mengeling van kanaalsturing, personalisatie en relevantie.” 

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Emiel Begthel (ANWB). 

Winnaar 2020
Vorig jaar sleepte ANWB de hoofdprijs in de wacht en voegde zich bij andere oud-winnaars KPN, KNVB, Vakmedianet en Sanoma. ANWB wist met een centrale personalisatie-aanpak gericht op ANWB-leden vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen de jury te overtuigen en liet daarmee de andere genomineerde cases van DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

De DDMA Customer Data Award wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: EDM en Geomarktprofiel. 

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: We leven in een tijd van digitaal Darwinisme

Sander Duivestein, futurist, trendwatcher en auteur, was onlangs te gast op DDMA Next én in de podcaststudio van DDMA Shaping the Future. Hij noemt zich geen schrijver meer, maar componist.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Incrementality Testing: Onmisbaar voor echte inzicht in mediawaarde

In het eerste deel van onze reeks over Media Effectiviteits Meting (MEM)* verkenden we de strategische waarde van Marketing Mix Modeling (MMM). In dit tweede deel richten we ons op…
Lees meer
AI Act |

AI-training op socials: geef je als bedrijfsaccount toestemming of niet?

Toestemming geven voor AI-training op social media is ineens een strategisch onderwerp geworden. Platformen zoals LinkedIn, Facebook en Instagram bouwen generatieve AI-functies die leren van enorme hoeveelheden content. En precies…