Overzicht Actueel

Anderhalvemeterprotocol voor contactcenters

anderhalvemeterprotocol

Drie brancheorganisaties – Klantenservice Federatie, CCMA en DDMA – hebben gezamenlijk een anderhalvemeterprotocol opgesteld voor klantcontactcenters. Het doel is om onze leden die actief zijn in dit vakgebied, bijvoorbeeld voor telemarketing, heldere richtlijnen te geven voor een veilige werkomgeving in tijden van Covid-19. Dat doen we op basis van richtlijnen van het RIVM aangevuld met tips en ervaringen van leden.

Het vakgebied leent zich goed voor thuiswerken. Daarom is ons algemene advies is om een goede mix tussen thuiswerken en kantoordagen te maken voor medewerkers. Als sector kunnen we hierin voorop lopen, ten gunste van beperking van files, belasting van het OV en natuurlijk de gezondheid van onze medemens. Op het gebied van luchtcirculatie zullen we de laatste bevindingen volgen en delen.

Er zal sprake zijn van voortschrijdend inzicht en er komen mogelijk aanpassingen in de richtlijnen van het RIVM. Daarom wordt dit protocol regelmatig aangepast. We verwachten in september 2020 een update te geven op basis van de nieuwste inzichten.

Anderhalvemeterprotocol voor contactcenters – DDMA