Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Fieldmarketing
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Nieuws
|
Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop
In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop aan de deur voortaan een verplichte bedenktermijn. Daarnaast is telemarketing enkel nog toegestaan met uitdrukkelijke…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Artikel
|
Marketing in het tijdperk van AI: 3 cruciale richtlijnen voor Responsible AI in de marketingsector
Met de komst van ChatGPT kan ook het grote publiek sinds eind 2022 niet meer om Artificial Intelligence (AI) heen. AI brengt zeker in de data en marketingwereld enorme mogelijkheden om vooruitgang te versnellen. Na een jaar van ‘experimenteren’ zijn steeds meer organisaties klaar om…
Lees meer
AVG
Legal
Artikel
|
Europees Hof: IAB Europe aansprakelijk voor TCF-cookiebanners
De hoogste Europese rechter oordeelde recentelijk dat IAB Europe verwerkingsverantwoordelijke is bij de inzet van het Transparency and Consent Framework. Daarmee lijkt IAB niet onder de boete uit te kunnen komen die eerder was toegekend door de Belgische privacytoezichthouder. Hieronder lees je een samenvatting van…
Lees meer
Legal
Social Media
Artikel
|
Wat is de toekomst van gepersonaliseerd adverteren via Meta?
De wereld van social advertising is onderhevig aan een turbulente periode van verandering. De aanstaande beperkingen op third-party cookies, de opkomst van Europese wetgeving, zoals de Digital Services Act, en de recente druk van Europese privacytoezichthouders voor een herziening van het huidige model van gepersonaliseerd…
Lees meer
Legal
Telecommunicatiewet
Telemarketing
Artikel
|
Dit gaat er veranderen met de inwerkingtreding van de herziene Code Telemarketing
Vanaf 1 maart 2024 is de herziene Code Telemarketing daarmee voor leden van DDMA in werking getreden. De code wordt handhaafbaar zodra deze is goedgekeurd bij en door de Stichting Reclamecode. In dit artikel vatten we de belangrijkste veranderingen samen.
Lees meer
ePrivacy Verordening
Legal
Members-only
Artikel
|
DDMA Standpunt: liever beter handhaven van de bestaande cookieregels dan aanscherpen met nieuwe regels
In een brief aan de Tweede Kamer heeft staatssecretaris Alexandra van Huffelen onlangs de plannen van het demissionair kabinet voor de cookieregels uit de doeken gedaan. DDMA en VIA Nederland spraken over dit voornemen van het kabinet met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties…
Lees meer
Legal
Telemarketing
Zelfreguleringscode
|
Reclamecode: Code voor Telemarketing
In de Reclamecode Telemarketing staan alle regels die de sector zichzelf oplegt. Deze regels zijn ondergebracht bij de Stichting Reclame Code en worden gehandhaafd door de Reclame Code Commissie. Deze code geldt voor alle organisaties die in Nederland aan telemarketing doen, ongeacht of ze lid…
Lees meer
Legal
Post
Artikel
|
Veranderingen in de regelgeving voor brievenbusreclame door de jaren heen
Vanaf 1 maart 2024 hanteren 62 van de 342 gemeenten de JA-sticker. Hiermee wordt het nationale systeem van zelfregulering, dat sinds 1993 bestaat met NEE NEE- en NEE JA-stickers, omgekeerd voor de ontvangst van reclamefolders in deze gemeenten. Voor huis-aan-huiskranten blijft die NEE NEE- en…
Lees meer
DDMA
Legal
Nieuws
|
Vacature: Legal Counsel DDMA
Als Legal Counsel bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Je bent verantwoordelijk voor het juridisch adviseren van ruim 365 verschillende organisaties. Samen…
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Artikel
|
Kindfluencers: interessante marketingkanalen of kinderarbeid?
Het fenomeen kindfluencers is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Jonge contentmakers genieten enorme populariteit en genereren daarmee zelfs inkomsten. Bijvoorbeeld de 8-jarige Ryan ToysReview. Hij is ’s werelds best verdienende YouTuber met een geschat vermogen van $140 miljoen. Maar ook in Nederland zijn prominente kindfluencers,…