Overzicht Actueel

Adviesrapport Bel-me-niet-register

De commissie Telemarketing van de DDMA heeft zich zelf als doel gesteld om de belangen van bedrijven die Telemarketing uitbesteden of uitvoeren te behartigen. Dit doen zij door op allerhande vlakken leden te voorzien van advies, uitleg of vergemakkelijking van processen.

Sinds de invoering van het Bel-me-niet-register in oktober 2009 is er veel veranderd. Zowel qua wetgeving als praktische uitvoering van de business. Het Bel-me-niet-register heeft in ieder geval veel extra administratieve processen opgeleverd. Omdat de commissie gelooft in de kracht van het register is het zaak om het gebruiksgemak zo groot mogelijk te maken en de foutgevoeligheid te minimaliseren.

Daarom heeft de commissie een onderzoek gedaan onder de leden van de commissie Telemarketing. De deelnemers aan het onderzoek zijn adverteerders, listbrokers en callcenters. Hierdoor is er een breed gedragen beeld ontstaan van de stand van zaken.

In dit rapport vindt u een aantal verbeterpunten, welke voorzien zijn van een advies vanuit de branche. Dit adviesrapport is bedoeld als startpunt van een dialoog met Stichting Infofilter om het register in de praktijk nog beter te laten functioneren, waardoor het gebruikersgemak verder wordt vergroot en de foutmarge wordt verkleind.