Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Nieuws
|
Genomineerden Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt
DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de Customer Data Awards 2025. In totaal zijn zes organisaties genomineerd die volgens de vakjury uitblinken in het slim, effectief en verantwoord inzetten van klantdata. De awards worden uitgereikt op 27 november 2025, tijdens het marketingevent DDMA NEXT…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
DDMA Elite – Marketing Operations: van essentieel en groeiend belang
Het is een onderwerp dat al jaren in de coulissen meedraait, maar steeds vaker vol in de schijnwerpers lijkt te komen en waarvan de functie een naam heeft gekregen: Marketing Operations. DDMA’s commissie DDE wijdde er op 30 september een Elite-sessie aan, met twaalf deelnemers…

Lees meer
DDMA
Social Media
Nieuws
|
Vacature: Lid DDMA Commissie Social Media (op vrijwilligersbasis)
Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het social media-vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Social Media de uitgelezen kans om jezelf te ontwikkelen en een stempel op ons vakgebied te drukken.

Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA ondertekent Pitchcode 2025
Op maandag 29 september heeft DDMA zich, samen met zes andere brancheorganisaties, verbonden aan de Pitchcode 2025. De ondertekening vond plaats in Felix Meritis in Amsterdam en markeert een bijzonder moment: voor het eerst spreken alle betrokken brancheverenigingen zich gezamenlijk uit voor eenzelfde set gedragsregels…

Lees meer
DDMA
Experimentation & Optimisation
Nieuws
|
DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2025 bekend
De genomineerden voor de DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn bekend. Dit jaar maken onder andere Odido, Heineken, Centraal Beheer Achmea, PostNL, VodafoneZiggo, Intersport, KLM en ANWB kans op een award. Zij presenteren hun case op donderdag 6 november tijdens het event in The Social Hub…

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Digital Analytics
Nieuws
|
Nieuwe leden voor de DDMA Commissies AI en Digital Analytics
De DDMA Commissies AI en Digital Analytics hebben in het afgelopen jaar versterking gekregen. Amhar Ford (Google), Stan Dorgelo (Springbok Agency) en Jessie Vork (Rabobank) brengen ieder hun eigen expertise en energie mee naar de commissies. We stellen ze graag aan je voor.

Lees meer
DDMA
Fieldmarketing
Nieuws
|
Versterking voor de Commissie Fieldmarketing
De DDMA Commissie Fieldmarketing heeft er drie bevlogen professionals bij. Stefan Hartgers (VodafoneZiggo), Dion Hilberink (Artsen zonder Grenzen) en Sander van Eck (PARTOF) combineren een diepe praktijkkennis met een sterke drive om het vakgebied verder te professionaliseren. Vanuit hun ervaring met D2D sales, interne wervingsteams…

Lees meer
DDMA
Influencermarketing
Nieuws
|
Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Digital Analytics
Onderzoek
|
DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing
Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand tussen ambitie en praktijk. Slechts 44% beschouwt hun organisatie als datagedreven. En in de praktijk…

Lees meer
DDMA
Members-only
Nieuws
|
DDMA Ledenagenda 2025 Q3 en Q4
Het is alweer september, hét startsein van de DDMA Ledenagenda voor de tweede helft van 2025. Ook dit najaar belooft het weer een inspirerend jaar te worden, boordevol kennis en nieuwe inzichten. En als DDMA-lid geniet je natuurlijk van extra veel ledenvoordelen.