Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Influencermarketing
Nieuws |

Vacature: lid Commissie Influencer Marketing werkzaam bij adverteerder (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam binnen influencermarketing en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Influencer Marketing de uitgelezen kans om hieraan bij te dragen én jezelf te ontwikkelen.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

DDMO 2025: Hoe de adolescentie voorbij? Van ambitie naar uitvoering in datagedreven marketing

Marketeers willen het volledige potentieel van datagedreven marketing benutten, maar worden vaak teruggefloten door de realiteit. Het Data-Driven Marketing Onderzoek 2025 (DDMO), afgenomen bij 532 marketingprofessionals, onthult een duidelijke afstand tussen ambitie en praktijk. Slechts 44% beschouwt hun organisatie als datagedreven. En in de praktijk…
Lees meer
DDMA
Members-only
Nieuws |

DDMA Ledenagenda 2025 Q3 en Q4

Het is alweer september, hét startsein van de DDMA Ledenagenda voor de tweede helft van 2025. Ook dit najaar belooft het weer een inspirerend jaar te worden, boordevol kennis en nieuwe inzichten. En als DDMA-lid geniet je natuurlijk van extra veel ledenvoordelen.
Lees meer
DDMA Search
Nieuws |

Ticketverkoop Friends of Search 2026 gestart – Early Bird-tickets nu beschikbaar!

Op 12 maart 2026 organiseren brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland de 13e editie van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. Vanaf vandaag zijn de early bird-tickets voor het congres beschikbaar via: shop.friendsofsearch.com.
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA stelt Annemarie Nijhoff aan als nieuw bestuurslid

De leden van DDMA hebben tijdens de Algemene Ledenvergadering van 1 juli 2025 ingestemd met de aanstelling van een nieuwbestuurslid. Annemarie Nijhoff treedt per direct toe tot het bestuur van de branchevereniging voor datagedreven marketing en service. Binnen het bestuur van DDMA neemt zij de…
Lees meer
DDMA
Nieuws |

Vacature: Ervaren communicatie- en contentspecialist (32-40 uur)

Ben jij een scherpe communicatie- en contentspecialist met strategisch inzicht en affiniteit met marketing? Weet je hoe je een vereniging positioneert als dé autoriteit in een snel veranderend vakgebied? En krijg je energie van het creëren en redigeren van content die ertoe doet? Dan zoeken…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI DDMA
Interview |

‘Deelnemers moeten maandag meteen hun team willen toespreken’

De contouren van de eerste DDMA Studiereis, in december van dit jaar naar Boston in de VS, beginnen zich af te tekenen. De reis, gericht op het begrijpen en toepassen van AI in de praktijk, is opgezet in samenwerking met Studium Travel en wordt inmiddels…
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Onderzoek |

Certificering wérkt: overtredingen influencers halveren na e-learning

Sinds de lancering van het influencercertificaat op influencerregels.com hebben ruim 2.000 influencers zich verdiept in de regels voor verantwoorde influencermarketing. Maar wat levert dat nu écht op? Stichting Reclame Code (SRC) zocht het uit, door middel van de Influencer Monitor waarmee de SRC gecertificeerde influencers…
Lees meer
DDMA Influencermarketing Social Media
Nieuws |

Nieuwe DDMA/bvA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en bvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
DDMA Post
Onderzoek |

Marketing schuift op naar klantbehoud en effectiviteit: Direct Mail blijft relevant

In het moderne marketingvak draait het allang niet meer alleen om meer verkopen. Het gaat om relaties, relevantie en rendement. Uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 blijkt een duidelijke koerswijziging: binnen B2C-organisaties is er minder focus op groei en meer aandacht voor klantbehoud en…