Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Influencermarketing
Legal
Nieuws
|
Influencer marketing: geen Wilde Westen, maar een volwassen marketingkanaal met regels, toezicht en een certificering
Influencers staan regelmatig in de schijnwerpers. Niet alleen in hun eigen content, maar ook in nieuwsberichten over reclameherkenbaarheid, zoals afgelopen week. Dit nieuws verscheen naar aanleiding van een onderzoek van 16 Europese consumentenorganisaties. Het, volgens de Consumentenbond, “systematische gebrek aan transparantie” in content is natuurlijk…
Lees meer
AI Act
AVG
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
Artikel
|
Legal Wrapped: wat bracht 2025? | Wat brengt 2026?
2025 was opnieuw een jaar met flinke juridische beweging op het snijvlak van marketing, data en technologie. In de DDMA-kennisbank stonden onderwerpen van cookies en AI in marketing tot influencers en telemarketing continu in de schijnwerpers. Iets gemist? Geen probleem! In dit artikel zetten we…
Lees meer
DDMA
Telemarketing
Nieuws
|
Nieuwe leden in de Commissie Telemarketing
De DDMA Commissie Telemarketing krijgt versterking van drie ervaren krachten: Arjen van Eeuwen (DMCC), Daniel Zwarts (2Contact) en Simone Mercx (Artsen zonder Grenzen). Met hun gezamenlijke focus op kwaliteit, data, klantbeleving en compliance leveren zij een waardevolle bijdrage aan de doorontwikkeling van het kanaal. Juist…
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
DDMA Wrapped 2025 – Terugblik op een jaar vol impact
Bedankt! Dankzij onze leden en kennispartners kijken we terug op een betekenisvol jaar.
Lees meer
Creative
DDMA
Influencermarketing
Post
Nieuws
|
Nieuwe gezichten in de commissies Influencer Marketing, Post en Creative
De DDMA Commissies Influencer Marketing, Post en Creative verwelkomen ieder een nieuwe lid. Jorrit Pier Eringa (Snapchat), Coert Knijnenberg (Nic. Oud) en Eva Schröder (Odido) brengen ieder hun eigen expertise en frisse blik mee naar hun vakgebied. Of het nu gaat om samenwerking tussen merken…
Lees meer
AVG
Cookies
ePrivacy Verordening
Legal
Artikel
|
Drie belangrijke juridische uitspraken | december
In december zijn er opnieuw belangrijke juridische uitspraken gedaan die impact kunnen hebben op je dagelijkse praktijk als marketeer, publisher of platformbeheerder. In dit artikel lichten we drie actuele zaken uit, waaronder een uitspraak over de rol van marktplaatsen bij gebruikersadvertenties, de verhouding tussen ePrivacy…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Podcast
|
Podcast Shaping the Future: We leven in een tijd van digitaal Darwinisme
Sander Duivestein, futurist, trendwatcher en auteur, was onlangs te gast op DDMA Next én in de podcaststudio van DDMA Shaping the Future. Hij noemt zich geen schrijver meer, maar componist. Niet omdat hij de woorden niet meer vindt, maar omdat het werkveld radicaal verandert. Een…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
Conversational AI
Legal
Nieuws
|
DDMA Team Legal spreekt op nieuw Emerce-event over AI Agents
Op donderdag 10 februari vindt in Amsterdam de eerste editie plaats van AI Agents, een nieuw event van Emerce dat zich volledig richt op de opkomst van zogeheten Agentic AI. DDMA is als kennispartner nauw betrokken: onze legal experts verzorgen een van de hoofdonderdelen van…
Lees meer
AI Act
Artificial Intelligence
AVG
Conversational AI
Artikel
|
Wat de Digital Omnibus voor jou verandert:Data Act (4/4)
De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte updatereeks vertellen we meer over de mogelijke veranderingen van de Digital Omnibus voor de marketingsector.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Digital Analytics
Experimentation & Optimisation
Artikel
|
Incrementality Testing: Onmisbaar voor echte inzicht in mediawaarde
In het eerste deel van onze reeks over Media Effectiviteits Meting (MEM)* verkenden we de strategische waarde van Marketing Mix Modeling (MMM). In dit tweede deel richten we ons op incrementality testing, een methodiek die organisaties helpt om de werkelijke – causale – bijdrage van…