Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Artikel |

DDMA Elite – Marketing Operations: van essentieel en groeiend belang

Het is een onderwerp dat al jaren in de coulissen meedraait, maar steeds vaker vol in de schijnwerpers lijkt te komen en waarvan de functie een naam heeft gekregen: Marketing Operations. DDMA’s commissie DDE wijdde er op 30 september een Elite-sessie aan, met twaalf deelnemers…
Lees meer
AVG Legal Privacy
Artikel |

Pseudoniem is niet altijd anoniem: duidelijkheid over datadeling met derden

Wat gebeurt er als je data deelt zonder namen, maar wél met codes? In een recente zaak rond een failliete Spaanse bank kreeg Deloitte van toezichthouder SRB honderden reacties van investeerders – gepseudonimiseerd, dus zonder namen of contactgegevens. Toch stapten betrokkenen naar de rechter: ze…
Lees meer
Digital Analytics
Interview |

From Decoration to Direction: Why Analytics Only Matters When It Drives Action

We often talk about data as a source of truth, a strategic asset, or the new oil. But according to Rasmussen, that narrative misses the point. “The biggest myth in analytics is that more data equals more success. It doesn’t,” they say. “Success only comes…
Lees meer
AVG Digital Services & Markets Act Legal
Artikel |

Europese rechter over datadoorgifte VS: vertrouwen onder voorwaarden

Het Hof van Justitie van de EU heeft zich opnieuw uitgesproken over de doorgifte van persoonsgegevens naar de Verenigde Staten. De uitspraak bevestigt dat doorgifte onder het huidige Data Privacy Framework (DPF) rechtsgeldig is — voor nu. Maar de schaduw van eerdere arresten (Schrems I…
Lees meer
DDMA Social Media
Nieuws |

Vacature: Lid DDMA Commissie Social Media (op vrijwilligersbasis)

Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het social media-vakgebied in Nederland? Dan is de DDMA Commissie Social Media de uitgelezen kans om jezelf te ontwikkelen en een stempel op ons vakgebied te drukken.
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement Digital Analytics Legal
Interview |

Data with Purpose: Why First-Party Data Is Crucial for NGOs

In a data-driven world, NGOs face a different reality than commercial organisations. Instead of selling products or services, they build communities, foster trust, and strive for long-term social impact. But how do data, privacy, and digital innovation play a role in this mission?
Lees meer
Influencermarketing Social Media
Artikel |

Influencer marketing met impact: 7 voorbeelden van positief influencen

Sociale media zijn allang niet meer alleen een plek voor entertainment. Ze zijn een krachtig instrument voor positieve verandering. Van een jong meisje dat een community opbouwt tot autoriteiten die zelf influencer worden zoals politieagenten en artsen. We zetten een paar mooie voorbeelden voor je…
Lees meer
E-mail
Artikel |

Bot clicks in e-mails: hoe onderscheid je mens van machine in je statistieken?

Na dagenlang geknutsel met teksten, afbeeldingen en code is het zover: je nieuwsbrief is af. Je verstuurt ‘m en… ziet binnen no-time de opens en clicks binnenstromen. Geweldig nieuws, zou je denken. Maar schijn bedriegt. Die clicks kunnen afkomstig zijn van bots in plaats van…
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA ondertekent Pitchcode 2025

Op maandag 29 september heeft DDMA zich, samen met zes andere brancheorganisaties, verbonden aan de Pitchcode 2025. De ondertekening vond plaats in Felix Meritis in Amsterdam en markeert een bijzonder moment: voor het eerst spreken alle betrokken brancheverenigingen zich gezamenlijk uit voor eenzelfde set gedragsregels…
Lees meer
DDMA Experimentation & Optimisation
Nieuws |

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2025 bekend

De genomineerden voor de DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn bekend. Dit jaar maken onder andere Odido, Heineken, Centraal Beheer Achmea, PostNL, VodafoneZiggo, Intersport, KLM en ANWB kans op een award. Zij presenteren hun case op donderdag 6 november tijdens het event in The Social Hub…