Spring naar content

SEO – Nieuw soort migratie én praten met de Google Assistant

De genomineerden Slimster.nl, Europcar en SKODA laten volgens de jury zien dat Nederland op SEO-gebied op hoog niveau presteert en dat strategisch inzicht gecombineerd wordt met tactische executie op wereldniveau. Slimster.nl bleek uiteindelijk de absolute topfavoriet. “Slimster.nl heeft een zeer goed uitgevoerde migratie, waarbij niet alleen het huidige verkeer wordt behouden, maar ook met een groot percentage wordt verhoogd. Migraties zoals deze komen niet zo vaak voor in Nederland. Het geautomatiseerd taggen en omleiden van afbeeldingen is goed uitgevoerd. Ook is het erg innovatief dat het mogelijk is om met Slimster.nl te praten met Google Assistant.”

SEA – Winkelgedrag vertaald naar digitale wereld

De SEA-jury is zeer onder de indruk van de winnende case van Leen Bakker, dat in de finale bol.com en A-Z Barbecue & Gourmet Party Service versloeg. “Leen Bakker maakt geweldig gebruik van een breed scala aan Google Ads-mogelijkheden om de online ervaring te repliceren die een persoon zou hebben in zijn winkel. De beste ideeën lijken vaak simpel, maar ze liggen niet altijd voor de hand om te bedenken. Leen Bakker heeft uitstekend werk verricht door het winkelgedrag van consumenten te vertalen naar de digitale wereld, met zeer goed getargete campagnes.”

Onafhankelijke, internationale jury

Volgens de jury maken de beste cases optimaal gebruik van de automatiseringsmogelijkheden van Google. Ook zijn eigen inzichten, business-data en een flinke dosis creativiteit toegevoegd om de resultaten naar een geheel nieuw niveau te tillen. De jury heeft vooral gekeken naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik.

De onafhankelijke jury bestaat uit nationale internationale search-experts: Barry Adams (Founder – Polemic Digital), Brad Geddes (Co founder – AdAlysis), Marcus Tober (Chief Innovation Officer – Searchmetrics), Kate Adams (Head of Media & Measurement Specialists NL – Google), Linda Hogenes (Owner technical SEO – Coolblue), Areej Abuali (SEO Manager – Zoopla), Frederick Vallaeys (CEO – Optmyzr) en Denise Scheel (Sr. EMEA Partner Marketing Lead – Microsoft).

Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van de DDMA en IAB Nederland, de organisatie achter het jaarlijkse Friends of Search-congres. De awards zijn dit jaar voor het eerst uitgereikt. De winnaar presenteert zijn/haar case op het podium van de Kromhouthal vanmiddag. Friends of Search vindt dit jaar voor de 7e keer plaats en wegens succes dit jaar voor het eerst in het buitenland. Op 5 februari trekken de search-experts naar Brussel om dezelfde line-up aan onze zuiderburen te presenteren.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search

The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions,…
Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij…