Spring naar content

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency: We zijn ontzettend blij met het grote aantal inzendingen dit jaar. Het resultaat mag er zijn. De jury feliciteert Rituals, Intergamma, viaBovag.nl en FrieslandCampina Professional van harte met hun nominatie in de categorie Innovation. In de categorie Data Transformation zijn we er niet uitgekomen. In deze categorie kijken we onder meer naar de volwassenheid van de gehele organisatie op het gebied van datastrategie, technologie en datagedreven cultuur. De inzendingen voldeden dit jaar niet aan deze criteria en hierdoor kunnen we deze award niet uitreiken. Desalniettemin zijn er nu vier inhoudelijk zeer sterke innovatiecases genomineerd, waar iedereen veel inspiratie uit kan halen. We kijken daarom erg uit naar de Digital Talk op 12 november, waar de genomineerde organisaties hun cases aan een breed publiek mogen presenteren.

De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Ternair Marketing Cloud) en Bas Karsemeijer (DataOps House & ShelfSupervisor ).

Presentaties en uitreiking

De DDMA Customer Data Awards zijn dit jaar wederom onderdeel van twee DDMA-evenementen. Allereerst lichten de genomineerden uitgebreid hun cases toe tijdens een speciale Digital Talk op 12 november. Registratie is gratis en voor iedereen toegankelijk.  De uitreiking volgt tijdens DDMA NEXT op 28 november. Tijdens dit event voor beslissers in Capital C in Amsterdam deelt de winnaar ook hun bekroonde aanpak met de bezoekers.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid voor veel organisaties in de marketingsector nog een hoofdpijndossier

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024, een jaarlijks onderzoek van branchevereniging…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

The Journey to the Golden Record: All Roads Lead to Data-Driven Decision Making

Creating a truly customer-centric marketing strategy hinges on understanding customers deeply enough to meet their needs proactively. This level of understanding requires a comprehensive, accurate, and unified view of each…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Study 2024: AI application exposes fundamental problem, data quality remains a major challenge

Despite all the technological developments, staff/workers and the organizational and learning capacity of organizations remain the greatest challenges for data-driven working. This was revealed by the 2024 (DDMO) Data-Driven Marketing…