Spring naar content

In de telemarketingsector hebben de laatste jaren grote ontwikkelingen plaatsgevonden, zoals de opkomst van intermediairs, de tijdelijke wervingsstop in de energiesector en de overgang naar een opt-in-systeem. De overheid verwacht bovendien een kritische blik van de branche op kwaliteit en consumententevredenheid. Voor DDMA reden om de Code Telemarketing aan te scherpen, om zo te blijven werken aan een toekomstbestendige telemarketingsector voor consument, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie Telemarketing heeft op basis van een eerste analyse een voorstel gemaakt voor verbeteringen van de Code. Daar kijken we uiteraard graag naar samen met experts die de Code in de praktijk gebruiken. Wil jij meedenken over verbeteringen in de zelfregulering en het verschil maken voor de sector? Meld je dan vóór 9 juni aan bij DDMA’s legal counsel Sara Mosch via saramosch@ddma.nl. Het herzieningstraject gaat daarna zo snel mogelijk van start.

Sara Mosch

Team lead legal & Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Legal |

Telemarketing: ook opt-in nodig bij bestaande klanten

Per 1 juli 2026 gaat zoals het ernaar uitziet nieuwe wetgeving in die telemarketing gericht op bestaande klanten alleen toestaat bij opt-in. Reden voor de Commissie Telemarketing van de DDMA…
Lees meer
Legal |

NIEUW: Whitepaper Telemarketing in transitie

De regels voor telemarketing worden ingrijpend gewijzigd: vanaf 1 juli 2026 mogen organisaties zonder expliciete toestemming geen (ex-)klanten meer bellen. Dan vervalt de uitzonderingspositie van de klantrelatie en geldt het…
Lees meer
Creative |

Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing

De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM),…