Spring naar content

De TU Delft doet onderzoek naar het beslisgedrag van communicatie- en marketingprofessionals. Maarten van der Sanden (Assistant Professor Science Communication) kijkt naar hoe deze professionals omgaan met data, hoe ze daar een besluit op nemen en hoe dat het beste ondersteund kan worden met decision support systemen die de Tu Delft nog gaat ontwerpen en al voor een deel heeft ontworpen.

Microsoft onderzocht de 8 digitale trends voor de komende jaren. Anneke Schogt (Country Manager Microsoft Advertising) lichtte er vier toe die specifiek zijn toegespitst op data, waaronder de ‘Age of Serendipity’ en ‘Value Me’.

De winnaar van de Customer Data Award 2014

Alle genomineerde cases werden gepresenteerd in parallelsessies: het was dus onmogelijk om overal bij te zijn. Bekijk hier de pitch van de winnaar.

Geïnteresseerd in de presentatie van de Goede Doelen Loterij? Mail dan naar Daniël Rozendal.

Foto’s

Met dank aan

We bedanken de sponsors voor het mogelijk maken van Data & Dailoog in de Praktijk:

CendrisCrystalloidsEDMHuman InferenceSASTeradataUniservCmotionsMicrosoftInvenna.

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

AI & Auteursrecht: prompts, input en output – wie heeft de rechten?

“Schrijf een LinkedIn-post alsof een B2B-copywriter het heeft geschreven voor managers van middelgrote bedrijven over onze nieuwe dienst” – deze prompt behoort volgens ChatGPT tot de meest gebruikte prompts door…
Lees meer
DDMA |

DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?

Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en…
Lees meer
DDMA |

Wat mag, wat moet – en wat hoort?

Vorige maand verscheen een opmerkelijk rapport van Slaughter and May*, een internationaal gerenommeerd advocatenkantoor met een wat huiveringwekkende naam. De drie auteurs, juristen van dat kantoor, stellen dat 2025 een…