Spring naar content

De Code Telemarketing is herzien met als doel consumentenirritatie bij telemarketing te voorkomen en zo het kanaal toekomstbestendig te maken. Herkenbaar uitbellen, het anders aanbieden van het recht van verzet, het beter trainen van telemarketeers en de klanttermijn zijn de belangrijkste veranderingen.

In onderstaande documentatie vind je alle informatie over de veranderingen:

1. De Code Telemarketing (CTM). Deze Code is van toepassing op telefoongesprekken tussen telemarketeers en consumenten.
2. Een template voor de balans test: Dit document kun je gebruiken als hulpmiddel om de afweging te maken waarmee je bepaalt hoe lang je als organisatie oud-klanten commercieel mag bellen.
3. De Gedragscode Telemarketing (GTM). Hierin zijn de gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij telemarketing door of namens leden van de brancheorganisatie DDMA. De GTM heeft tot doel dat telemarketing door de leden wordt ingezet op een verantwoorde manier zodat het vertrouwen van de consument in telemarketing niet wordt geschaad.
4. Praktische veranderingen Code Telemarketing. In dit document vind je een toelichting op de veranderingen die in de praktijk van belang zijn.

Voorlichtingssessie op woensdag 12 februari

De veranderingen vragen de nodige voorbereidingen van organisaties. Daarom organiseert DDMA op woensdag 12 februari van 10.00 tot 12.00 uur een voorlichtingssessie over dit onderwerp – gratis voor leden.

Tijdens deze sessie geeft Sara Mosch, legal counsel van DDMA, een overzicht van alle veranderingen in de Code Telemarketing. Daarnaast delen Tibout Hemmes (Nationale Postcode Loterij) en Victor Herfs (Het Customer Care Center) hun praktijkervaringen met de invoering van deze nieuwe code. Hoe hebben zij dit aangepakt? En welke uitdagingen kwamen zij tegen?

Meld je hier aan.

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…