Spring naar content

De Code E-mail was al vanaf 27 maart 2025 in werking getreden voor leden van DDMA, na goedkeuring op de ALV in maart. Vanaf 15 augustus start de werking en handhaving op de Code E-mail door goedkeuring van de SRC nu ook voor organisaties die niet lid zijn van DDMA.

Doel van de herziene Code E-mail

De Code E-mail is herzien met als doel de zelfregulering te moderniseren. De wijzigingen komen tegemoet aan de technische veranderingen waarmee de e-mailsector de afgelopen jaren te maken heeft gehad, alsmede de kritischere standpunten vanuit het oogpunt van de consument. De herzieningen zorgen ervoor dat het voor zowel bedrijven als consumenten duidelijk is wanneer en op welke wijze iemand gemaild mag worden. De Code is opgesteld door afgevaardigden uit de branche zelf, onder meer actief in de DDMA Commissie E-mail.

DDMA

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Herziene Code E-mail goedgekeurd door Stichting Reclamecode

De herziene Code E-mail is officieel goedgekeurd door de Stichting Reclamecode (SRC). Dat betekent dat de veranderingen in de Code vanaf 15 augustus 2025 voor alle organisaties in Nederland gelden.
Lees meer
DDMA |

Winnaars DDMA EMAS Awards 2025 bekendgemaakt

Tijdens de uitreiking van de EMAS Awards, onderdeel van de jaarlijkse DDMA Email Marketing Automation Summit, zijn vandaag de winnaars bekendgemaakt. De EMAS Awards bekronen de meest innovatieve, effectieve en…
Lees meer
E-mail |

A digital winter experience for train travelers

At NS, CRM specialists Daan Hulzinga and Adinda Nieuwstraten work on campaigns that encourage consumers to travel more often by train. One of the most distinctive campaigns they developed is…