Spring naar content

De Code E-mail was al vanaf 27 maart 2025 in werking getreden voor leden van DDMA, na goedkeuring op de ALV in maart. Vanaf 15 augustus start de werking en handhaving op de Code E-mail door goedkeuring van de SRC nu ook voor organisaties die niet lid zijn van DDMA.

Doel van de herziene Code E-mail

De Code E-mail is herzien met als doel de zelfregulering te moderniseren. De wijzigingen komen tegemoet aan de technische veranderingen waarmee de e-mailsector de afgelopen jaren te maken heeft gehad, alsmede de kritischere standpunten vanuit het oogpunt van de consument. De herzieningen zorgen ervoor dat het voor zowel bedrijven als consumenten duidelijk is wanneer en op welke wijze iemand gemaild mag worden. De Code is opgesteld door afgevaardigden uit de branche zelf, onder meer actief in de DDMA Commissie E-mail.

DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie E-mail (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van e-mailmarketing en wil je samen met andere professionals het vakgebied verder brengen? Dan is de DDMA Commissie E-mail dé plek voor jou om…
Lees meer
DDMA |

Drukte in de inbox: 7 lessen voor piekmomenten in e-mailmarketing

De feestdagen staan voor de deur en de inbox trilt alweer van activiteit. Retailers bereiden zich voor op Black Friday, Cyber Monday en kerst. Voor marketeers betekent dat: hogere verzendvolumes…
Lees meer
E-mail |

Bot clicks in e-mails: hoe onderscheid je mens van machine in je statistieken?

Na dagenlang geknutsel met teksten, afbeeldingen en code is het zover: je nieuwsbrief is af. Je verstuurt ‘m en… ziet binnen no-time de opens en clicks binnenstromen. Geweldig nieuws, zou…