Spring naar content

Jurrian van As (CRM-manager) nam de iedereen mee in de ‘DM-reis’ van het Girav. Al vanaf het beging experimenteert Girav met uiteenlopende formaten – van A5-folders tot selfmailers en kaarten – en koppelt iedere uiting strak aan klantsegmenten.

De belangrijkste learnings:

  • Direct mail is bijzonder effectief om slapende klanten te reactiveren; responspercentages lopen op tot 6%
  • Een consistent kortingspercentage bleek de “sweet spot” – hoger of lager testen leverde geen betere omzet op.
  • Een compacte inspiratie DM’s converteren beter dan magazines, maar voor merkbeleving houdt Girav beide formaten in de mix.
  • De sterkste resultaten ontstaan wanneer direct mail wordt gecombineerd met e-mail: een DM-herinnering in de nieuwsbrief verhoogt de redemptie van kortingscodes aanzienlijk.

Na de presentatie discussieerden de deelnemers over segmentatiestrategieën, de rol van QR-codes voor retourverwerking en andere best-practices.

Belangrijkste inzichten van de middag

  1. Combineer DM met digitale kanalen voor een structurele uplift in conversie.
  2. Optimaliseer op adresdata en segmentatie — ‘less is more’ qua oplage.
  3. Test incentives, maar blijf consequent zodra de best presterende propositie is gevonden.

Meer weten hoe post werkt en hoe je het optimaal inzet?
Download dan het whitepaper: de Postketen in Beeld.

Wil jij bij een volgende Post Elite-sessie aanschuiven?
De bijeenkomsten zijn toegankelijk voor marketeers aan adverteerderszijde. Schrijf je in voor de nieuwsbrief met het thema ‘post’ en blijf op de hoogte van alle events en ontwikkelingen rond dit kanaal. Aanmelden kan via: ddma.nl/aanmelden-nieuwsbrief

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Post |

Girav laat zien: zo haal je maximaal resultaat uit direct mail

Recent kwam een groep marketeers bijeen voor een exclusieve Post Elite-sessie over direct mail. Tijdens dit initiatief van de DDMA Commissie Post stond de praktijkcase van kledingmerk Girav centraal.
Lees meer
Post |

Post-Case Elke Dierenarts: Direct mail als krachtig middel voor klantbetrokkenheid en respons

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…
Lees meer
Post |

Post-Case Greenwheels: Direct mail als strategisch instrument voor gerichte klantbenadering

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…