Spring naar content

De genomineerden zijn verdeeld over twee categorieën: Data Innovation, voor gerichte en vernieuwende datatoepassingen binnen één onderdeel van de organisatie en Data Transformation, voor organisaties die data organisatiebreed inzetten als motor voor verandering.

Genomineerden Customer Data Awards 2025

Data Innovation

  • Coco & Sebas
  • New York Pizza
  • Interpolis

Data Transformation

  • Transavia
  • Odido
  • Univé

De genomineerde presenteren hun case op 11 november 2025 (10:00–12:00 uur) tijdens het gratis online event DDMA Digital Talk: De Beste Customer Data Cases van 2025. Aanmelden kan via ddmanext.nl/customer-data-awards.

Arnold van het Nederend (KPN), Juryvoorzitter:“We zijn bijzonder verrast door de enorme diversiteit en hoge kwaliteit van de inzendingen. Het huwelijk tussen data en marketing wordt steeds sterker en ook dit jaar wordt de lat fors omhoog getild. De jury feliciteert de genomineerden. Stuk voor stuk inspirerende cases waarbij we met hoge verwachtingen uitkijken naar de presentaties op 11 november tijdens DDMA Digital Talk: De Beste Customer Data Cases van 2025.”

De vakjury

De inzendingen zijn beoordeeld door een onafhankelijke jury van experts uit de volle breedte van het vakgebied. De jury van 2025 bestaat uit juryvoorzitter Arnold van het Nederend (KPN), samen met Lisette Gouda (ANWB), Mattanja de Vries (Rituals), Coen Wiers (Rabobank), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics) en Bas Karsemeijer (DataOps House). Zij selecteerden de genomineerden op basis van criteria als impact, schaalbaarheid, klantgerichtheid, originaliteit en strategische verankering.

Over de Customer Data Awards

De DDMA Customer Data Awards zijn dé prijzen voor organisaties die klantdata slim, verantwoord en creatief inzetten om klantbeleving, efficiëntie of impact te vergroten. De jury beoordeelt de inzendingen op impact, innovatie, schaalbaarheid en klantgerichtheid. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT 2025. Meer informatie vind je via: ddmanext.nl

Alice Muurlink

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Een nieuwe kijk op marketing: hoe marketeers de wereld kunnen veranderen

De wereld staat voor grote uitdagingen op het gebied van klimaat, en dat raakt ons allemaal. Als marketeers hebben we de unieke kans om bij te dragen aan een duurzamere…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?

Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…