Spring naar content

Voorzitter van de dag was Axel Voss, lid van het Europees Parlement. Claire Bury, Deputy Director General van DG CNECT in de Europese Commisie presenteerde het voorstel voor de nieuwe ePrivacy wetgeving van de Europese Commissie. Ze benadrukte dat het doel is geweest om balans te vinden tussen privacy en toegang tot data en om de ePrivacy regels af te stemmen op de AVG (ook wel bekend als GDPR).

Twee panels bespraken vervolgens specifieke onderdelen van het voorstel. Het eerste panel ‘ePrivacy: the right balance between business & buyers’ gaven Wojciech Wiewiorowski, Assistant EDPS en Harald Lemke, Senior Vice President en Special Representative voor e-government en e-justice bij Deutsche Post DHL, hun mening over wat in hun ogen de focus zou moeten zijn van de ePrivacy wetgeving. Ze benadrukten vooral dat vertrouwen erg belangrijk is, dat de regels goed in lijn moeten zijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming en dat de Europese digitale economie verder moet kunnen groeien.

Onze directeur Diana Janssen, ook co-voorzitter van FEDMA, presenteerde de resultaten van het DDMA Privacy Onderzoek om ook de mening van consumenten over het gebruik van hun data toe te lichten.

In het tweede panel ‘The future of ePrivacy: Technological & ethical solutions’ besprak Axel Tandberg, legal advisor bij SWEDMA, de uitdagingen van de ePrivacy regels voor telemarketing en alles wat de sector al heeft gedaan om consumenten keuze en transparantie te bieden. Estelle Masse van Acces Now  toonde het belang aan van toestemming in de online wereld, om gebruikers privacy te kunnen garanderen, terwijl Judicael Phan, Senior Counsel bij Criteo de verschillende tools liet zien die al bestaan in de markt om gebruikers voorkeuren te laten instellen.

Het event was drukbezocht en aan het einde van de dag werden onderling ervaringen en kennis uitgewisseld onder het genot van een cocktail in het Europees Parlement.

Bekijk de video’s en de foto’s van het event:

Ook interessant

Lees meer
ePrivacy Verordening |

DDMA Cookiebanner checklist: 6 tips om jouw cookiebanner helemaal compliant te maken

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) kondigde begin 2024 aan meer nadruk te leggen op de naleving van cookieregels. Wij krijgen hierdoor steeds meer de vraag van leden om hun cookiebanner te…
Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: de verschillen per sector

E-mailmarketing blijft een krachtig middel voor het bereiken van je doelgroep. De cijfers kunnen per sector echter verschillen. In dit eerste artikel van een 3-delige reeks over de resultaten van…
Lees meer
Digital Analytics |

Unlocking the Power of Real-Time Data Across Industries

In today’s fast-paced digital world, real-time data is transforming how businesses operate, enhancing customer experiences, driving marketing success, and building trust. This dynamic data enables companies across various industries to…