Spring naar content

Voorzitter van de dag was Axel Voss, lid van het Europees Parlement. Claire Bury, Deputy Director General van DG CNECT in de Europese Commisie presenteerde het voorstel voor de nieuwe ePrivacy wetgeving van de Europese Commissie. Ze benadrukte dat het doel is geweest om balans te vinden tussen privacy en toegang tot data en om de ePrivacy regels af te stemmen op de AVG (ook wel bekend als GDPR).

Twee panels bespraken vervolgens specifieke onderdelen van het voorstel. Het eerste panel ‘ePrivacy: the right balance between business & buyers’ gaven Wojciech Wiewiorowski, Assistant EDPS en Harald Lemke, Senior Vice President en Special Representative voor e-government en e-justice bij Deutsche Post DHL, hun mening over wat in hun ogen de focus zou moeten zijn van de ePrivacy wetgeving. Ze benadrukten vooral dat vertrouwen erg belangrijk is, dat de regels goed in lijn moeten zijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming en dat de Europese digitale economie verder moet kunnen groeien.

Onze directeur Diana Janssen, ook co-voorzitter van FEDMA, presenteerde de resultaten van het DDMA Privacy Onderzoek om ook de mening van consumenten over het gebruik van hun data toe te lichten.

In het tweede panel ‘The future of ePrivacy: Technological & ethical solutions’ besprak Axel Tandberg, legal advisor bij SWEDMA, de uitdagingen van de ePrivacy regels voor telemarketing en alles wat de sector al heeft gedaan om consumenten keuze en transparantie te bieden. Estelle Masse van Acces Now  toonde het belang aan van toestemming in de online wereld, om gebruikers privacy te kunnen garanderen, terwijl Judicael Phan, Senior Counsel bij Criteo de verschillende tools liet zien die al bestaan in de markt om gebruikers voorkeuren te laten instellen.

Het event was drukbezocht en aan het einde van de dag werden onderling ervaringen en kennis uitgewisseld onder het genot van een cocktail in het Europees Parlement.

Bekijk de video’s en de foto’s van het event:

Ook interessant

Lees meer
Post |

Post-case: Persoonlijk contact voor customer én employee experience

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…
Lees meer
E-mail |

How Neleman wijnen uses marketing automation for engaging their audience

Neleman wijnen, a leading producer of organic wines, has experienced impressive growth since its founding in 2014 by Derrick Neleman. The company is committed to sustainability and social responsibility, which…
Lees meer
ePrivacy Verordening |

Telemarketing alleen nog met toestemming consument

Op 4 juni heeft de Tweede Kamer een voorstel aangenomen dat telemarketing alleen nog toestaat met toestemming. Tijdens de behandeling van de Energiewet is namelijk een voorstel aangenomen dat het…