Spring naar content

Voorzitter van de dag was Axel Voss, lid van het Europees Parlement. Claire Bury, Deputy Director General van DG CNECT in de Europese Commisie presenteerde het voorstel voor de nieuwe ePrivacy wetgeving van de Europese Commissie. Ze benadrukte dat het doel is geweest om balans te vinden tussen privacy en toegang tot data en om de ePrivacy regels af te stemmen op de AVG (ook wel bekend als GDPR).

Twee panels bespraken vervolgens specifieke onderdelen van het voorstel. Het eerste panel ‘ePrivacy: the right balance between business & buyers’ gaven Wojciech Wiewiorowski, Assistant EDPS en Harald Lemke, Senior Vice President en Special Representative voor e-government en e-justice bij Deutsche Post DHL, hun mening over wat in hun ogen de focus zou moeten zijn van de ePrivacy wetgeving. Ze benadrukten vooral dat vertrouwen erg belangrijk is, dat de regels goed in lijn moeten zijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming en dat de Europese digitale economie verder moet kunnen groeien.

Onze directeur Diana Janssen, ook co-voorzitter van FEDMA, presenteerde de resultaten van het DDMA Privacy Onderzoek om ook de mening van consumenten over het gebruik van hun data toe te lichten.

In het tweede panel ‘The future of ePrivacy: Technological & ethical solutions’ besprak Axel Tandberg, legal advisor bij SWEDMA, de uitdagingen van de ePrivacy regels voor telemarketing en alles wat de sector al heeft gedaan om consumenten keuze en transparantie te bieden. Estelle Masse van Acces Now  toonde het belang aan van toestemming in de online wereld, om gebruikers privacy te kunnen garanderen, terwijl Judicael Phan, Senior Counsel bij Criteo de verschillende tools liet zien die al bestaan in de markt om gebruikers voorkeuren te laten instellen.

Het event was drukbezocht en aan het einde van de dag werden onderling ervaringen en kennis uitgewisseld onder het genot van een cocktail in het Europees Parlement.

Bekijk de video’s en de foto’s van het event:

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

How to Wake Up Dormant Leads with Smart Re-Engagement Campaigns

“Let’s grow by attracting as many new leads as possible. The more, the better!”. Does this sound familiar? It’s a common mindset in business. And sure—it makes sense at first…
Lees meer
AVG |

Mag een nieuwsbrief zonder opt-in als er geen betaling is?

Een Roemeense nieuwssite bood lezers de mogelijkheid om zich gratis te registreren. In ruil daarvoor kregen zij toegang tot extra artikelen én een dagelijkse nieuwsbrief – zonder voorafgaande toestemming, maar…
Lees meer
Legal |

Reclamecode: Code Postfilter

De Code Postfilter heeft tot doel om op uniforme wijze consumenten, bedrijven en organisaties te informeren over het gebruik van het Nationaal Overledenenregister en het Postfilter van Stichting Postfilter. De…