Spring naar content

Volgens het Cybersecuritybeeld Nederland 2020 (opgesteld door Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid) is phishing de meeste gebruikte eerste stap voor het uitvoeren van een aanval. Een van de vele van een ransomware-aanval was bijvoorbeeld de Universiteit Maastricht, waarbij aanvallers twee maanden vóór de ransomware-aanval toegang kregen tot het netwerk omdat medewerkers een link uit een phishing mail hadden geopend. Maar niet alleen grote organisaties zijn de klos. Aanvallers richten hun pijlen steeds vaker op kleine organisaties. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 mkb’ers wordt bestookt met phishing e-mails en nepfacturen.

Met de campagne E-mail Veilig stimuleert DDMA, als onderdeel van de Veilige E-mail Coalitie, ondernemers te onderzoeken of ze veilig e-mailen en helpen we hen om, samen met hun hoster, de benodigde stappen te zetten naar een veilig gebruik van e-mail. E-mail jij al veilig? Ga naar de website en doe de test.

Bart Vossen, lid van de DDMA Commissie E-mail en managing director van Measuremail: “E-mail is een van de belangrijkste communicatie- en saleskanalen voor DDMA-leden. Wij vinden veilig mailen dan ook cruciaal om het vertrouwen van ontvangers én de merkbescherming voor verzenders te garanderen. Met deze campagne kun jij snel zien hoe veilig of onveilig jouw organisatie mailt. Veel leidinggevenden schrikken als ze de feiten zien, maar gelukkig zijn oplossingen binnen handbereik. Doe dus de test en verbeter jouw e-mail!”

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

De genomineerden voor de DDMA EMAS Awards 2022 zijn bekend

11 mei 2022, Amsterdam – De jury van de DDMA Email Marketing Automation Summit Awards (EMAS Awards) 2022 maakt bekend dat Pathé Theaters, Mollie, T-Mobile Ondernemen zijn genomineerd in de…
Lees meer
E-mail |

100%EMAIL, Yellowgrape en Happy Horizon genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies

Bureaus 100%EMAIL, Yellowgrape en Happy Horizon zijn dit jaar genomineerd voor de EMAS Battle of the Agencies (onderdeel van de DDMA EMAS Awards). Dit jaar strijden de genomineerden om wie…
Lees meer
DDMA |

Inschrijving van de nieuwe DDMA EMAS Awards geopend

Amsterdam, 3 maart 2022 – De inschrijving van de gloednieuwe DDMA EMAS Awards (voorheen DDMA E-mail Awards) zijn geopend. Dit is dé competitie op het gebied van E-mail Marketing Automation.…