Spring naar content

De DDMA Social Maturity Test geeft direct inzicht en advies

Amsterdam, 10 September 2018 – Vandaag lanceert DDMA de vernieuwde Social Maturity Test. De online test geeft inzicht in hoe volwassen organisaties zijn qua social marketing, waar kansen liggen en hoe zij het doen ten opzichte van concurrenten in de markt. Er wordt onder andere gekeken naar verantwoordelijkheid, kennis, tooling, KPI’s, data, privacy, ethiek, contentcreatie, service, sales en branding.

Vergelijking met de markt

Deelnemers aan de Social Maturity Test krijgen inzicht op welk niveau hun organisatie acteert op de onderwerpen organisatie, data en activiteiten. Tegelijkertijd ontvangen zij direct inzicht hoe zij presteren ten opzichte van de markt.

Social marketing en zakelijke doelstellingen

De DDMA Commissie Social Marketing heeft de Social Maturity Test ontwikkeld om organisaties te helpen bij het verder professionaliseren van hun social marketing. Het hoofddoel is om de mate waarin social marketing bijdraagt (of gaat bijdragen) aan het realiseren van zakelijke doelstellingen te vergroten. Middels de test ontdekken organisaties hoe zij presteren op misschien wel hét belangrijkste digitale kanaal.

Direct advies

Deelnemers ontvangen direct concrete adviezen, passend bij de huidige situatie, om de volgende stap te zetten. Deze adviezen zijn gebaseerd op de brede ervaring van leden van de DDMA Commissie Social Marketing, die werkzaam zijn bij ING, KPN, PostNL, Unicef, Addurance, Goud Uberconnected, Nochii Online Marketing en Your Social. Deze adviezen zijn handig om intern inzichtelijk te maken waarom en hoe social marketing verder ontwikkelt kan worden.

“Het is voor elk bedrijf ontzettend belangrijk om in de gaten te blijven houden hoe volwassen je bent op het gebied van social media. Je kunt het je niet permitteren om een trend over het hoofd te zien en daarmee kostbare omzet of merkwaarde mis te lopen. Met de maturity test van DDMA hebben we een goede benchmark en weten we hoe we er als bedrijf op het gebied van social voor staan”, aldus Jan Roos, Social Media Manager bij PostNL en lid van de DDMA Commissie Social Marketing.