Spring naar content

Tickets zijn verkrijgbaar via: experimentationheroes.com/tickets

De genomineerden Experimentation Heroes 2025

Categorie Conversie

  • Odido
  • Heineken
  • Centraal Beheer Achmea

Categorie Experimentation Culture

  • PostNL
  • VodafoneZiggo
  • Intersport

Categorie Beyond Web

  • KLM
  • ANWB

Naast de bovengenoemde hoofdprijzen wordt ook de Next Gen Heroes Award uitgereikt aan een niet-genomineerde case die veel belofte toont voor de toekomst. Alle inzendingen dingen automatisch mee naar deze prijs.

Mark de Winter (ClickValue), voorzitter van de DDMA-commissie Experimentation & Optimisation: “De inzendingen van dit jaar laten opnieuw zien hoe volwassen het vakgebied is geworden. We zien degelijk uitgevoerde experimenten en veel aandacht voor de impact die ze hebben op de datagedreven houding binnen organisaties. Steeds vaker maken organisaties hierdoor betere beslissingen.

Opvallend dit jaar is de toename van AI in de cases: van contentwijzigingen die met AI zijn gegenereerd tot onderzoeksmethoden die met behulp van AI niet alleen efficiënter kansen signaleren, maar ook kwalitatief betere inzichten opleveren.

Daarnaast zien we een grote verscheidenheid aan inzendingen: van organisaties die al ver vooroplopen in experimentatie tot bedrijven die net hun eerste stappen zetten. Uiteindelijk gaat het erom welke stappen je als organisatie zet om een experimentgedreven werkcultuur te ontwikkelen en zo structureel impact te realiseren. Dat vraagt om de juiste methodes, tools en mensen, maar vooral ook om volharding, soft skills, investeren in zichtbaarheid én het uitdragen van de waarde én het plezier van ons prachtige vakgebied.”

De jury

De inzendingen worden beoordeeld door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, bestaande uit voorzitter Mark de Winter (ClickValue), samen met Justin van Tol (iO), Robert de Kok (Delta Fiber), Leonie Eckhardt (Yellowgrape), Michiel Jansen (ING), Wing Yee Tang (DPG Media) en Emma van Dalen (Nationale Postcode Loterij).

Over DDMA Experimentation Heroes
DDMA Experimentation Heroes is hét jaarlijkse evenement waarin de beste experimenten in marketing, data en optimalisatie in de schijnwerpers worden gezet. Het event biedt inspiratie, erkenning en concrete learnings voor professionals in het vakgebied. Het is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd in samenwerking met de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation.

Alice Muurlink

Content & Community Marketeer

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Influencer marketing: geen Wilde Westen, maar een volwassen marketingkanaal met regels, toezicht en een certificering 

Influencers staan regelmatig in de schijnwerpers. Niet alleen in hun eigen content, maar ook in nieuwsberichten over reclameherkenbaarheid, zoals afgelopen week. Dit nieuws verscheen naar aanleiding van een onderzoek van…
Lees meer
AI Act |

Legal Wrapped: wat bracht 2025? | Wat brengt 2026?

2025 was opnieuw een jaar met flinke juridische beweging op het snijvlak van marketing, data en technologie. In de DDMA-kennisbank stonden onderwerpen van cookies en AI in marketing tot influencers…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe leden in de Commissie Telemarketing

De DDMA Commissie Telemarketing krijgt versterking van drie ervaren krachten: Arjen van Eeuwen (DMCC), Daniel Zwarts (2Contact) en Simone Mercx (Artsen zonder Grenzen). Met hun gezamenlijke focus op kwaliteit, data,…