Spring naar content

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie. De winnaar van vorig jaar, NU.nl, heeft haar winnende oplossing uiteindelijk daadwerkelijk geïmplementeerd.

Aan het eind van dag twee maakt de jury, waarvan de leden nog bekend gemaakt worden, de winnaar bekend. De jury houdt hierbij rekening met aspecten als schaalbaarheid, praktische toepasbaarheid, innovativiteit, gebruiksvriendelijkheid en de kans dat oplossing daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Daarnaast kijkt de jury naar de toegevoegde waarde voor mens en maatschappij en in hoeverre de oplossing voldoet aan de wettelijke privacykaders en ethische normen.

Deelname aan de DDMA AI Hackathon is gratis. De inschrijving is nu geopend: aihackathon.nl

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Vier tips van de Stichting Reclame Code bij reclame voor cosmetische behandelingen, zoals botox, fillers en haartransplantaties.

Rimpeltjes glad, lippen wat voller, tanden gewit, wenkbrauwen hoger—het kan allemaal, we zien dit online. Soms krijg je het als influencer zelfs gratis aangeboden. Omdat dit soort cosmetische behandelingen erg…
Lees meer
AVG |

Veranderingen in de Amerikaanse politiek: wat betekent dat hier voor online marketing?

Het nieuws over de Verenigde Staten domineerde de afgelopen weken de headlines. De verkiezingen veranderden niet alleen de politieke verhoudingen, maar ook de koers van Big Tech in de VS.…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

2025: Het Jaar van Experimenteren en Optimaliseren!

In 2025 staat iedereen werkzaam in conversieoptimalisatie (CRO) en klantbelevingoptimalisatie (CXO) voor grote veranderingen. Veranderingen die ons veel kunnen brengen, maar waar tegelijkertijd veel uitdagingen uit voorvloeien. In dit artikel…