Spring naar content

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie. De winnaar van vorig jaar, NU.nl, heeft haar winnende oplossing uiteindelijk daadwerkelijk geïmplementeerd.

Aan het eind van dag twee maakt de jury, waarvan de leden nog bekend gemaakt worden, de winnaar bekend. De jury houdt hierbij rekening met aspecten als schaalbaarheid, praktische toepasbaarheid, innovativiteit, gebruiksvriendelijkheid en de kans dat oplossing daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Daarnaast kijkt de jury naar de toegevoegde waarde voor mens en maatschappij en in hoeverre de oplossing voldoet aan de wettelijke privacykaders en ethische normen.

Deelname aan de DDMA AI Hackathon is gratis. De inschrijving is nu geopend: aihackathon.nl

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA organiseert DDMA NEXT: een nieuw congres voor beslissers

DDMA organiseert op 11 oktober 2022 in Capital C in Amsterdam een nieuw congres: DDMA NEXT. Onder de noemer ‘Shaping the future’ brengt de branchevereniging beslissers op het gebied van…
Lees meer
Influencermarketing |

Branche blij met duidelijkheid: extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers – Sector roept voorlichtingswebsite over regels in het leven   

Amsterdam, 17 mei 2022 – Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de…
Lees meer
Search |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it…