Spring naar content

De genomineerde e-mailspecialisten zijn Glenn Ikking van Marktplaats, Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter en Marjolein Kleiberg van TUI. Het aantal inzendingen lag dit jaar nog hoger dan vorig jaar, toen al een nieuw record werd gehaald. De jury spreekt van een grote diversiteit in de aangedragen cases.

Persoonlijk en relevant

Juryvoorzitter Frans Reichardt: “We zien dat e-mail persoonlijker en relevanter wordt. Dat kon al langer en nu zien we het ook daadwerkelijk veel meer gebeuren. Er wordt steeds vaker en beter gedacht vanuit de wensen en behoeften van de ontvanger. Bedrijven denken meer vanuit customer journeys en kijken naar meer dan opens, clicks en conversie alleen. Steeds vaker wordt ook de Net Promoter Score (NPS) gemeten en wordt ontvangers van e-mail om feedback gevraagd. Deze bewegingen kunnen ervoor zorgen dat e-mail de komende jaren voor veel bedrijven een van de meest effectieve kanalen voor klantcontact blijft.”

Winnaars 2016

Vorig jaar won Floris Regouin (Samsung Benelux) zowel de publieks- als de juryprijs voor beste E-mail M|V van het jaar. Albert Heijn won de juryprijs Beste E-mailcampagne 2016 voor hun Mijn Bonus- campagne en bol.com ging er vandoor met de publieksprijs voor de beste campagne.

Uitreiking E-mail Awards op 15 juni tijdens DDMA Email Summit

De awards worden uitgereikt tijdens de DDMA EMAIL SUMMIT op 15 juni a.s. in de Kromhouthal in Amsterdam. Naast de uitreiking van de awards zijn er sprekers van o.a. Asics, Arsenal, Nike, Returnpath, Suitsupply en NS International en wordt de nieuwste E-mail Benchmark gepresenteerd.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: Odido, DPG Media, Primera, Vattenfall, NS Internationaal, Albert Heijn, De Efteling, KLM en Ben. Zij lichten hun case toe tijdens…
Lees meer
AVG |

Hof zet AP na 5 jaar op zijn plek: belang van KNLTB kan wél gerechtvaardigd zijn

Na vijf jaar heeft het Europese Hof van Justitie (Hof) eindelijk duidelijkheid gebracht: gerechtvaardigde belangen kunnen ook commercieel zijn onder de AVG. Deze uitspraak is een grote tegenslag voor de…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Is Your Webshop Ready for the European Accessibility Act 2025?

That’s a question many businesses should be asking themselves right now. In just a year (on June 28, 2025), the European Accessibility Act (EEA) will come into effect. This new…