Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
DDMA Digital Marketing Transformation Telemarketing Voice
Nieuws |

Houvast bij het navigeren door het Voice- en Conversational AI-landschap

Voice en conversational AI hebben na hun intrede in het marketingdomein toepassingen gevonden in eindeloos veel disciplines en sectoren. Zeker als nieuwkomer kan het navigeren door het voice- en conversational AI-landschap hierom een lastige opgave vormen. Waar staan we nu en waar gaat het naartoe?
Lees meer
Voice
Onderzoek |

Nationale Voice Monitor 2022: Forse groei gebruik spraakassistenten – grootste toename bij 65-plussers

Het aantal Nederlanders dat gebruik maakt van spraakassistenten steeg afgelopen jaar naar 37%. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch uitvoerde in opdracht van Achmea, DDMA, NPO, Project Zilver en Y.digital. Hoewel het gebruik onder jongeren (18-34 jaar) het hoogst is,…
Lees meer
Voice
Nieuws |

De Commissie Voice verwelkomt 3 nieuwe commissieleden

De DDMA Commissie Voice mag 3 nieuwe commissieleden verwelkomen. Rutger van Rees, voice developer bij Doop, Chris den Arend, solutions architect bij Rabobank, en Niels de Jong, sonisch strateeg en mede-oprichter van TAMBR, treden per direct toe tot de commissie.
Lees meer
Voice
Podcast |

Aflevering 7 – Menno Zevenbergen (Greenhouse): ‘Met digital humans kun je echt een relatie met klanten opbouwen’

Menno Zevenbergen (Greenhouse) is het brein achter vele voice-applicaties binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Maar hij gaat nog een stap verder dan voice. Menno heeft namelijk ook al een aantal digital humans op zijn naam staan. Dit zijn virtuele, visuele identiteiten die je als merk kunt inzetten om…
Lees meer
Voice
Artikel |

De staat van voice: vanuit de luwte op weg naar volwassenheid

Juist als de verwachting in een nieuwe techniek lijkt te verdwijnen, wordt het fundament van het succes gegoten. Voice als technologie is nu in deze fase en de DDMA Commissie Voice draagt bij aan het verstevigen van dit fundament met slimme initiatieven zoals de landschapskaart…
Lees meer
Artificial Intelligence Conversion Rate Optimisation Creative Data, Decisions & Engagement
Artikel |

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
Voice
Podcast |

Aflevering 6 – Bram Beckmans (WWF): “Baken je doelen af en betrek experts om het verhaal te vertellen”

Het Wereld Natuur Fonds (WWF) heeft een voice action binnen de Google Assistant ontwikkeld. Een applicatie met als doel om kinderen op een speelse manier te laten leren over dieren en natuurbehoud. Bram Beckmans, educatief specialist bij WWF: “De uitdaging was om keuzes te maken…
Lees meer
Voice
Podcast |

Aflevering 5: Badal Marhé (Interpolis): “De meeste voice actions zijn eendagsvliegen”

Interpolis, een van de merken van Achmea, ontwikkelde als experiment de voice action Escape House binnen de Google Assistant, een spraak-gestuurd spel waarmee gebruikers op een unieke manier kennismaken met het thema huisbeveiliging. Badal Marhé: “Gamification is een krachtig middel voor gedragsverandering.”
Lees meer
Voice
Podcast |

Aflevering 4 – Justin Meijer (Rabobank): “De klantenservice is hét gedeelte van organisaties waar je met voice het meeste succes kan behalen”

In 2018 lanceerde Rabobank als een van de eerste Nederlandse partijen een voice action binnen de Nederlandse versie van de Google Assistent. De action, genaamd de Rabo Assistent, waarmee klanten van Rabobank hun bankzaken kunnen regelen, ging live als officiële lanceringspartner van de Nederlands Google assistent. Justin Meijer, Product Manager…
Lees meer
Voice
Artikel |

Aflevering 3 – Marike van de Klomp (Vattenfall): “Start met het opbouwen van kennis over conversational kanalen”

Na verschillende messaging kanalen via web, app en Whatsapp is energieleverancier Vattenfall nu ook gestart met het bouwen van een voice-assistent. De eerste pilot staat nu live, waarmee klanten het termijnbedrag van hun energierekening kunnen aanpassen. Volgens Marike van de Klomp, Specialist Channel Transformatie bij…