Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Digital Marketing Transformation
Artikel |

Podcast Shaping the Future: AI en machine learning verandert de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Sanne van Mourik-Linsen, Teamlead Data Insights…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Marketing Transformation
Artikel |

Column – Samenwerking tussen mens en machine wordt groter

Slimme algoritmes krijgen een steeds grotere rol binnen marketing. Denk aan voorspelmodellen om campagnes te optimaliseren of om af te leiden wat voor profiel iemand heeft op basis van online gedrag. Ook worden slimme, zelflerende modellen ingezet om marketingactiviteiten te automatiseren, denk aan e-mail flows…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Transparantie in artificial intelligence (AI) | Met Marieke Peeters (Hogeschool Utrecht & Mooncake)

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Marieke Peeters, Senior onderzoeker applied responsible…
Lees meer
Artificial Intelligence Data, Decisions & Engagement Digital Marketing Transformation
Artikel |

Een nieuw paradigma voor groei op het gebied van data en AI in Europa: Transparantie over data en AI wordt een vereiste én is enorme een kans

Data en AI zijn de sleutel tot innovatie, relevante diensten en goede producten. We rijden in zelfrijdende auto’s, streamen muziek over de hele wereld en kennen onze klant beter dan ooit tevoren. Nieuwe technieken, zoals AI, bieden veel mogelijkheden. Maar ze roepen ook nieuwe vragen…
Lees meer
DDMA Digital Marketing Transformation Telemarketing Voice
Nieuws |

Houvast bij het navigeren door het Voice- en Conversational AI-landschap

Voice en conversational AI hebben na hun intrede in het marketingdomein toepassingen gevonden in eindeloos veel disciplines en sectoren. Zeker als nieuwkomer kan het navigeren door het voice- en conversational AI-landschap hierom een lastige opgave vormen. Waar staan we nu en waar gaat het naartoe?
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Marketing Transformation
Podcast |

Column | Het marketingteam van de toekomst: is learning agility belangrijker dan je skillset?

In een wereld waar ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen, zien we ook dat het marketingvak enorm aan het veranderen is. Zo worden er bijvoorbeeld marketingteams gevormd met andere expertises (meer analytics en tech skills) en heeft ‘agile werken’ zijn intrede gedaan bij organisaties.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Marketing Transformation
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Het marketingteam van de toekomst | Met Philippe Stulens (Randstad Groep)

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. In de tweede aflevering spreken we met Philippe Stulens, CEO bij Randstad Groep,…
Lees meer
Cookies Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics
Onderzoek |

At least half the marketing sector will not be taking steps in the coming year to prepare for a marketing world without cookies.

Although more stringent legislation and cookie policy from web browsers are increasingly restricting marketing activities, only half (55%) of the data-driven marketing sector is expecting to be taking action in the coming year to continue those same marketing activities. This is evident from the 2022…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Marketing Transformation
Podcast |

Podcast Shaping the Future: Max Pinas over een toekomst van digitale verbondenheid in Mixed Realities en Metaverses.

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een lid van de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement in gesprek met een gast-expert uit de digitale marketingwereld. Als eerste aan de beurt is…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA Digital Analytics Digital Marketing Transformation
Interview |

Facilitating Data-Driven Decision Making at Adyen | With Melody Barlage

As a payment processing company, Adyen has been working with a lot of sensitive data since its origin. Accordingly, Adyen has treated data very carefully in a secure way, Melody Barlage, Product Manager of Business Intelligence at Adyen, explains. The same goes for the, maybe…