Filters:
Sorteer op:

Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Marketingteam van de toekomst
Onderzoek
|
DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide
The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*. Yet the use of AI remains largely confined to operational tasks, such as content generation…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Beyond email: Crafting holistic customer journeys across multiple channels
Customer expectations have significantly evolved. Relying solely on email for customer communication is no longer enough. Modern consumers expect personalized experiences across multiple touchpoints, making it necessary for businesses to adopt a holistic, omnichannel approach to customer engagement. This shift creates both challenges and opportunities…

Lees meer
E-mail
Artikel
|
Meaningful Email Communication: How Naviva, Spotler, and SOLVM Truly Reach Parents
The collaboration between the maternity care organization Naviva Kraamzorg, marketing partner SOLVM, and technology partner Spotler clearly demonstrates that email can be a powerful communication channel—if done correctly. The three organizations developed various personalized, data-driven email journeys, resulting in greater engagement, higher customer appreciation, and…

Lees meer
E-mail
European Accessibility Act
Artikel
|
Email accessibility: why it matters — and how to fix yours
Accessible emails: essential, not optional. Imagine opening an email and seeing only a blurry image with no explanation. Or trying to click a link that doesn’t work. For millions of people with disabilities, this is a daily reality.

Lees meer
Legal
Social Media
Artikel
|
Jongeren targeten op social media: waar let je op?
Het gebruik van social media onder jongeren blijft een hot topic, zeker nu het weer veel wordt besproken in Den Haag. Platformen als Instagram, TikTok en Snapchat zijn immens populair onder Gen Z, maar tegelijkertijd groeit het bewustzijn rondom de impact die deze apps kunnen…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Legal
Privacy
Artikel
|
Privacy, Data, and Effectiveness: The State of Digital Advertising in 2025
Digital advertising and measurement are evolving fast, driven by privacy centric measures. These driving forces consist of changing legislation, growing awareness for data ethics, privacy enhancing browsers and hardware, developments such as Google’s Privacy Sandbox and data clean room solutions. Also, there are ‘new kids…

Lees meer
AVG
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
Legal
Artikel
|
Veranderingen in de Amerikaanse politiek: wat betekent dat hier voor online marketing?
Het nieuws over de Verenigde Staten domineerde de afgelopen weken de headlines. De verkiezingen veranderden niet alleen de politieke verhoudingen, maar ook de koers van Big Tech in de VS. Zo stopt Meta met factchecken, een beslissing die deskundigen zien als een stap richting Trump.…

Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?

Lees meer
Digital Services & Markets Act
Legal
Nieuws
|
ACM publiceert leidraad over de Digital Services Act
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in september de DSA Leidraad ‘Zorgvuldigheidsverplichtingen tussenhandeldiensten’ (Leidraad) gepubliceerd. In de Leidraad legt de ACM uit hoe de zij de Digital Service Act (DSA) toepast. In dit artikel zetten we de belangrijkste aspecten uit de Leidraad voor de…

Lees meer
DDMA
Nieuws
|
Nieuwe collega: Esmeralda Meijer aangesteld als programmamanager a.i.
Esmeralda Meijer, hiervoor werkzaam als accountmanager bij Grand Hotel Amstelveen, is per 18 november aangesteld als programmamanager a.i. bij DDMA. Welkom!