Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence Conversational AI Cookies Creative
Nieuws |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.
Lees meer
DDMA Legal
Nieuws |

Vacature: Legal Counsel DDMA

Als Legal Counsel bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Je bent verantwoordelijk voor het juridisch adviseren van ruim 365 verschillende organisaties. Samen…
Lees meer
Digital Services & Markets Act ePrivacy Verordening Legal Privacy
Artikel |

Europese privacykoepel schijnt licht op marktbelofte tracking based advertising

Al een aantal jaar is er veel te doen over de houdbaarheid van de huidige manier van online tracking. Om die reden lanceerde Eurocommissaris Didier Reynders in maart 2023 een vrijwillig initiatief om samen met de digitale sector websitebezoekers meer transparantie en controle te bieden.…
Lees meer
ePrivacy Verordening Legal
Artikel |

Europese privacykoepel verduidelijkt regels omtrent trackingtechnieken

De huidige wetgeving rondom cookies en andere soortgelijke trackingtechnieken gaat al een tijdje mee. Sinds 2009 zijn er Europese regels voor cookies, die in Nederland van kracht zijn via de Telecommunicatiewet. De digitale wereld ontwikkelt zich echter in rap tempo waardoor voor sommige regels aangepaste…
Lees meer
AVG Legal
Members-only
Artikel |

Tweede Kamerverkiezingen 2023: dit staat er in de verkiezingsprogramma’s over data-driven marketing

DDMA houdt leden doorlopend op de hoogte van de laatste juridische en politieke ontwikkelingen. Met de verkiezing in november op komst zijn we daarom uitgebreid in de partijprogramma’s gedoken. Uit onze analyse blijkt onder meer dat partijen zich richten op reclameverboden, het aanpassen van de…
Lees meer
Marketingteam van de toekomst
Artikel |

5 ways to navigate the Waves of Personalization

In today’s fast-paced, digital landscape, individuals may encounter up to 10,000 brand interactions per day. Many of these claim to be personally dedicated to you. But in the end, how many of those encounters can you truly remember? Brands are fighting for your attention and…
Lees meer
Digital Services & Markets Act Legal
Nieuws |

Brancheorganisaties in gesprek met ACM over de Digital Services Act

Na een eerder gesprek met het Ministerie van Economische Zaken (EZK), hebben de brancheverenigingen bvA, DDA, DDMA, Thuiswinkel.org en VIA Nederland afgelopen maand aan tafel gezeten met de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Het gesprek ging over een soepele implementatie van de Digital Services Act…
Lees meer
Artificial Intelligence AVG Conversational AI Legal
Artikel |

ChatGPT in één maand tijd verboden en weer toegestaan in Italië

De Italiaanse privacy toezichthouder, Garante, legde op 31 maart OpenAI (de ontwikkelaar van ChatGPT) een verbod op om persoonsgegevens te verwerken van Italiaanse gebruikers. Volgens de Garante had OpenAI onvoldoende waarborgen geïmplementeerd om de privacy van gebruikers te beschermen. Op 28 april gaf de toezichthouder…
Lees meer
Digital Services & Markets Act Legal
Members-only
Nieuws |

Brancheorganisaties in gesprek met EZK over nationaal toezicht op de Digital Services Act

Met de aanstaande intreding van de Digital Services Act (DSA) is DDMA samen met VIA Nederland, bvA, DDA en Thuiswinkel in gesprek geweest met het Ministerie van Economische Zaken (EZK) over de toewijzing en rol van een nationale toezichthouder van deze wet: de Digital Services…
Lees meer
Cookies Data delen buiten EU Digital Services & Markets Act ePrivacy Verordening
Artikel |

Compliant in een cookieless world: de 5 belangrijkste juridische ontwikkelingen

Het verdwijnen van third-party cookies houdt de gemoederen in de marketingsector al een tijd bezig. Ook is er een aantal juridische ontwikkelingen van invloed op het cookievraagstuk én je marketingstrategie in het algemeen. De boodschap vanuit Europa is duidelijk: als we als sector marketing niet…