Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Met name het opkomen van privacy-first maatregelen heeft grote impact. Zo hebben verschillende browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies geblokkeerd (of gaan dat in de toekomst doen). Daarnaast dreigen er aangekondigde (Europese) wetswijzigingen die het compliant gebruik van cookies juridisch moeilijk maken. Activiteiten als advertising, retargeting, measurement en CRO kunnen hierdoor in het geding komen. Tijdens deze DDMA Legal Masterclass brengen we je op de hoogte van alle juridische ontwikkelingen op het gebied van ‘de cookieless world’, zodat jij daarna precies weet hoe je hierop moet anticiperen binnen je dagelijkse praktijk. Meld je aan via het formulier onderaan deze pagina.

Om deze inperkingen het hoofd te bieden gaan we tijdens de masterclass in op de volgende thema’s:

  • 1. Datacollectie en klantprofielen
    Hoe verzamel je data van je klanten, prosects of websitebezoekers in lijn met de AVG? Hoe kun je cookies en soortgelijke technieken compliant inzetten? Wanneer moet je bijvoorbeeld toestemming vragen, en hoe informeer je goed?

    Daarnaast staan third party cookies op het punt om te verdwijnen. Maar hoe weet je dat ‘cookieless’-alternatieven voor jouw data-strategie in lijn zijn met de wetgeving?
  • 2. Analyse en measurement
    Mag je alle data die je verzamelt inzetten om relevante inzichten te verkrijgen en in te zetten voor analytische doeleinden? Daarnaast staat het gebruik van Google Analytics onder druk. Is het gebruik hiervan nog houdbaar? En waar moet ik rekening mee houden als ik kijk naar nieuwe alternatieven?

    Ook bespreken we hoe je je A/B test zo privacy-vriendelijk mogelijk instelt, en hoever je kunt gaan in de sturing van een websitebezoeker. Anders gezegd: wanneer slaat verleiding om in misleiding?
  • 3. Activatie en personalisatie
    Hoever kun je gaan om met de verkregen inzichten en verzamelde data jouw prospects of klanten te activeren? Mag je deze data zomaar doorgeven (koppelen) aan andere partijen om hierop te adverteren? Denk hierbij aan retargeting via social media of Google Ads. En waar moet je rekening mee houden wanneer je gaat activeren via eigen kanalen? Is bijvoorbeeld het hashen van identifiers een oplossing óf zijn er andere maatregelen nodig?

Voorbereiding

Om je optimaal voor te bereiden voor deze masterclass vragen we je om een aantal video’s te bekijken. In de video’s gaan we in op een aantal basiselementen de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Op deze manier is de masterclass goed te volgen. Na je aanmelding ontvang jij de video’s binnen een aantal werkdagen in je mailbox.

Heb je een praktijkvoorbeeld?

Uiteraard brengen we de bovenstaande theorie tot leven en dat willen we doen met voorbeelden uit jouw eigen marketingpraktijk, zodat je de opgedane kennis direct kan toepassen. We vragen je daarom voorafgaand aan de masterclass een praktijkvoorbeeld aan te leveren, zodat we die in het programma kunnen verwerken – indien gewenst anoniem.

Certificaat

Na deelname ontvang je een naslagwerk om alles nog eens rustig door te lezen en jezelf voor te bereiden op een beknopte toets. Bij het succesvol doorlopen hiervan, ontvang je een certificaat die je aan je CV en LinkedIn toe kunt voegen.

Doelgroep: Online/digital marketeers, fondsenwervers, dataspecialisten, juristen.

Praktische informatie

8 december 2022 @ 12:30 17:30

Inloop vanaf 12.30, start 12.45
Met aansluitende borrel

De Kleine Werf, Amsterdam

Prinseneiland 6
Amsterdam, 1013 LR Nederland
+ Google Maps

DDMA-leden:
€650,- ex. btw, inclusief borrel
Niet-leden:
€1.000,- ex. btw, inclusief borrel

Alleen fysiek bij te wonen

Deel dit evenement