- Dit evenement is voorbij.
Het interactieve dashboard biedt social advertisingspecialisten een zee aan relevante cijfers en metrics over hun campagnes op LinkedIn, Meta, Pinterest, Snapchat, TikTok en Reddit. De cijfers zijn per platform, sector en campagnedoelstelling te bekijken. De DDMA Commissie Social Media duidt de grootste trends en ontwikkelingen op het gebied van social advertising, gebaseerd op de data uit het dashboard.
Programma
Op 5 november gaan we in op de belangrijkste inzichten, trends en ontwikkelingen die uit de data zijn voortgekomen. Uiteraard zal er een demonstratie worden gegeven van het dashboard en nodigen we een adverteerder uit om een presentatie te geven over (de visie op) social media en advertising binnen die organisatie. Tussendoor is er voldoende ruimte voor het stellen van vragen en discussie. Dit allemaal onder leiding van moderator Sander Peterse. Na afloop is een netwerkborrel.
14.45 – 15.00 uur – Inloop
15.00 uur – Start programma
- Ontvangst en opening door locatie hosts Dyon Metselaar (Netprofiler) en Robert van Meer (C2B)
- Welkomstwoord door moderator Sander Peterse (TikTok & DDMA Commissie Social Media)
- Update over de belangrijkste wijzigingen van het dashboard door commissievoorzitter Dionne van Dijk (Accenture Song)
- Duopresentatie Joris Mulders (KLM) en Michael Lindhout (VodafoneZiggo) over de toepassing van het dashboard, de belangrijkste inzichten en conclusies
- Presentatie van Lieke Rietman, Display & Paid Social Marketeer bij Wehkamp, over de schaalbare multi-facia-strategie van Wehkamp. Daarbij gaat ze onder meer in op hun kanalenmix van Paid Social en hoe ze tot die mix gekomen zijn en met welke doelgroepen. Ook licht ze toe hoe ze dit doen op basis van data en experimenten.
- Vragen en discussie
- Netwerkborrel
18.00 uur – Einde programma
Over de benchmark
De DDMA Social Advertising Benchmark is een onafhankelijk initiatief van DDMA en de DDMA Commissie Social Media. Deze benchmark biedt inzichten in de Nederlandse social advertising industrie door campagnes op platforms zoals LinkedIn, Meta, Pinterest, Snapchat, TikTok en Reddit te analyseren. Het doel van de benchmark is om specialisten in social advertising te ondersteunen bij het verbeteren van hun campagneprestaties.
De benchmark bestaat uit cijfers van 2021 tot en met de eerste helft van 2024 die inzichtelijk zijn gemaakt via het interactieve dashboard. De data is aangeleverd door bureaus: Accenture Song, Adwise, Artefact, Dentsu, Draft Digital, Happy Horizon, iO, KINESSO, Maatwerk Online, Moddit, MondoMarketing, Netprofiler, ODIV, OMD, PHD, SDIM, WeConnect en WIJ Special Media.
Toegang tot het dashboard
Leden van DDMA en bureaus die data aanleveren hebben altijd toegang tot het dashboard. Is jouw organisatie (nog) geen lid van DDMA, maar ben je wel aanwezig bij deze Industry Meetup? Dan krijg je tijdelijk toegang tot het dashboard (in de maand november en december).
Adformatie sluit zich aan als Mediapartner
Adformatie en DDMA streven ernaar om hun doelgroepen op het gebied van social advertising te voorzien van kennis, nieuws en informatie over de meest recente ontwikkelingen. Adformatie en DDMA bundelen daarom wederom hun krachten voor de DDMA Social Advertising Benchmark 2024.