Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Vorig jaar kwam de DDMA Commissie Social Media tot de conclusie dat er momenteel weinig tot geen benchmarkmateriaal beschikbaar is op het gebied van social advertising voor de Nederlandse marketeer. Vanaf 7 november biedt de benchmark marketeers een instrument om perfomance te kunnen staven, inzichten te verzamelen over de sector waarin ze actief zijn, en op basis daarvan een strategie te vormen.

Over de benchmark

De DDMA Social Advertising Benchmark is een onafhankelijk initiatief van DDMA en de DDMA Commissie Social Media. Deze benchmark biedt inzichten in de Nederlandse social advertising industrie door campagnes op platforms zoals LinkedIn, Meta, Pinterest, Snapchat, TikTok en X (Twitter) te analyseren. Het doel van de benchmark is om specialisten in social advertising te ondersteunen bij het verbeteren van hun campagneprestaties.

De benchmark bestaat uit cijfers van 2021 tot en met 2023 die inzichtelijk zijn gemaakt via het interactieve dashboard. De data is aangeleverd door bureaus: OMD, Netprofiler, Accenture Song, KINESSO, Happy Horizon, Merkle, ODIV, iO, SDIM, WeConnect.

Programma

Het programma op 7 november geven we uiteraard een demonstratie van het dashboard. Maar hoofdzakelijk gaan we in op de belangrijkste inzichten, trends en ontwikkelingen die uit de data zijn voortgekomen, inclusief een paneldiscussie met adverteerders en bureaus om deze inzichten te duiden. Hieronder alle programmapunten op een rij.

14:45-15:00 uur – Inloop

15:00 – Start programma

  • Welkkomstwoord door moderator Michael Nap (Dentsu Creative Amsterdam & DDMA Commissie Social Media)
  • Toelichting benchmarkopzet door Erik Molkenboer (DDMA)
  • Belangrijkste takeaways en insights door Dionne van Dijk (Accenture Song & DDMA Commissie Social Media) en Daan Jansonius (Snapchat)
  • Paneldiscussie over de inzichten met adverteerders en bureaus, metJeroen Beeke (OMG), Joris Mulders (KLM) en Ingmar van der Helm (Netprofiler), onder leiding van Jasper Mulder (Adformatie)
  • Q&A
  • Netwerkborrel in ‘Bar Bistro Bureau’ (5e verdieping)

18:00 – Einde programma

Michael Nap

Head of Social & Entertainment bij Dentsu Creative Amsterdam

Dionne van Dijk

Head of Social Advertising bij Accenture Song (voorzitter)

Daan Jansonius

Head of International Accounts bij Snap inc. (voorzitter)

Joris Mulders

Global Paid Social Media Manager bij KLM

Jeroen Beeke

Managing Director Digital | Omnicon Media Group (OMG)

Ingmar van der Helm

Senior Consultant Programmatic & Social | Netprofiler

Jasper Mulder

Journalist | Adformatie

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Praktische informatie

7 november 2023 @ 15:00 18:00

B.Amsterdam (The Muhammad)

Johan Huizingalaan 763a (Gebouw B.1, Begane grond)
Amsterdam, 1066 VH
+ Google Maps
Bekijk de site van Locatie

Prijs
Gratis voor leden
€100 voor niet-leden

Let op!
Maximaal plaats voor 100 deelnemers.

Deel dit evenement