
Wat kun je verwachten?
Case Primera
Hoe optimaliseer je conversie zonder in de ‘one-test-wonder’-valkuil te trappen? Primera won de Experimentation Heroes Award 2024 met een case die laat zien hoe een gestructureerde aanpak van experimentatie leidt tot meetbare groei.
In deze sessie leer je:
- Hoe Primera conversie-optimalisatie heeft geïntegreerd in hun e-commerce strategie
- Welke methodologie en tools ze hebben ingezet om experimenten effectief uit te voeren
- De belangrijkste inzichten en resultaten uit hun winnende case
Van hypothesevorming tot implementatie en analyse – Rowan van Sonsbeek (Primera) deelt een open en eerlijke blik op de successen, maar ook de uitdagingen van een datagedreven CRO-strategie.
Case KLM
Voor een organisatie als KLM, die jaarlijks duizenden marketingcampagnes uitvoert, is het onmogelijk om alles via klassieke A/B-testen te valideren. Daarom ontwikkelde KLM het OPTIMA-model: een innovatieve methodologie waarmee ze de effectiviteit van campagnes zonder traditionele testbeperkingen kunnen evalueren.
In deze sessie leer je:
- Hoe KLM met OPTIMA jaarlijks meer dan 1.000 campagnes analyseert zonder logistieke beperkingen
- Hoe ze tot acht verschillende analysecombinaties per campagne uitvoeren voor een robuuste evaluatie
- Welke geavanceerde statistische technieken worden gebruikt om de causale impact van marketinginterventies betrouwbaar vast te stellen
Tijmen Kort (KLM) laat zien hoe KLM en Air France dit model toepassen om slimmer te testen, strategische beslissingen te onderbouwen en de return on investment (ROI) van hun marketinginspanningen te maximaliseren.
Sprekers
Aanmelden evenement
Login in om je gegevens automatisch in te vullen.