Spring naar content
Laden Evenementen

In de categorie Conversie verkoos de jury PostNL boven de andere genomineerden Polaroid en ANWB. Volgens de jury onderscheidde PostNL zich vooral door de iteratieve aanpak. Hierbij is een nieuw experiment steeds gebaseerd op lessen en inzichten uit vorige experimenten.

Wat komt er aan bod?
Consumenten die een pakket willen verzenden, kunnen hun label online kopen of bij een PostNL-punt. Het is voordelig voor een consument om het online te kopen, aangezien het goedkoper is (50 cent – 1 euro). Bij PostNL hebben ze een reeks ab-testen uitgevoerd waarin ze dit online prijsvoordeel visueel gemaakt hebben. In deze presentatie gaat PostNL dieper in op deze case en laten ze zien hoe ze , ondanks dat we in de eerste A/B test al een conversiestijging van +18% realiseerde, kritisch bleven kijken naar de resultaten en data en steeds opnieuw bleven doortesten en daarbij de winnende variant als nieuwe controle namen. Hiermee hebben ze de conversie nog meerdere keren kunnen verhogen. Ook gaan ze dieper in op hoe het A/B test proces er bij PostNL uitziet, wat deze case en reeks a/b testen tot een succes heeft gemaakt.

Ben je benieuwd naar de testen die zijn uitgevoerd, de inzichten, learnings én wat het winnen van de Experimentation Heroes voor PostNL heeft betekend, dan kun je deze Digital Talk niet missen. Onder leiding van moderator Joshua Kreuger (lid van de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation) krijg je, naast een uitgebreide toelichting, ook nog eens de mogelijkheid prangende vragen te stellen die je kunnen helpen je volgende experiment naar een hoger plan te tillen.

Mocht je de case al hebben gezien tijdens de uitreiking vorig jaar dan is het goed om te weten dat deze Digital Talk alsnog waardevol is om bij te wonen. We gaan namelijk veel dieper op de case in.


Sprekers

Robin Hofman

Web analist | PostNL

Sanne Aarnink

CRO Lead | PostNL

Joshua Kreuger

Programmamanager CRO/CXO circulation bij DPG Media

Praktische informatie

7 maart @ 10:00 11:00

Kosten
Gratis voor leden
Niet-leden: €50 excl. BTW

Deel dit evenement

Aanmelden evenement

Login in om je gegevens automatisch in te vullen.

Login