- Dit evenement is voorbij.
Er poppen steeds meer AI-tools uit de grond die helpen om content te vervaardigen voor bijvoorbeeld je SEO-optimalisatie. Hoe gaan zoekmachines om met het creëren van content? Wat is het werkende principe erachter? Wat zijn de voordelen? We zetten ze voor je op een rij.
- AI-tools kunnen het proces van contentcreatie versnellen. Hoe kun jij daar binnen je eigen bedrijfspraktijk je voordeel mee doen?
- Minder werk: er is niet altijd capaciteit om voor bijvoorbeeld duizenden productcategorieën te vullen met content. Voor dit soort items is het heel handig om een tool te gebruiken.
- Makkelijk opschalen: je kunt content opschalen op een laagdrempelige manier, zonder dat je daar verschillende databronnen voor hoeft te koppelen.
- Het kan kosten besparen;
- Hulp voor mensen die geen kennis hebben over een specifiek onderwerp
- Afspiegeling van alle content waar ooit als eens iets over geschreven is
Wat gaan we doen?
Om de voordelen van geautomatiseerde creatie van SEO-content wat concreter te maken duiken we op 13 december de diepte in. Eric van Hall (CopyRobin) presenteert zijn onderzoek naar het effect van AI-writing op het werk van marketeers en copywriting en komt terug op bovenstaande vragen.
Dit alles onder leiding van moderator Martin van Ammers, voorzitter van DDMA commissie Search en Head of SEO bij Netprofiler. Hij zal tevens wat praktijkvoorbeelden aanhalen.
In een uurtje praten we je bij over (on)mogelijkheden, trends en ontwikkelingen op het gebied van contentcreatie door middel van AI-tools. Er is uiteraard voldoende ruimte voor het stellen van vragen en onderlinge kennisdeling.
Sprekers
Worden menselijke schrijvers overbodig door de komst van AI copywriting tools? We stelden deze vraag aan marketeers en ondernemers via onder andere onze social media kanalen. Ook gingen we zelf aan de slag met een flink aantal van de AI copywriting tools die er inmiddels al op de markt zijn.
Dus, wil je weten welke tools het beste werken en welke absoluut niet? Ben je benieuwd naar de mening van Google over machinegegenereerde teksten? En ben je nieuwsgierig naar de uitslag van onze enquête en naar onze eigen visie voor de toekomst van copywriting?
Wees er dan zeker bij op 13 december!