Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Als fondsenwerver kan je niet meer om het gebruik van (generatieve) AI heen. Van het gebruik van ChatGPT als je slimme assistent, tot voorspellende modellen om je wervingsactiviteiten een boost te geven. Maar hoe zet je AI op een verantwoorde manier in, én houd je rekening met alle (bestaande) regels? Daar gaan we donderdag 14 maart (15:00-16:30 uur) op in tijdens een speciale DDMA Digital Member Meetup met een uitgebreide legal update rondom dit onderwerp, specifiek gericht op fondsenwervende organisaties. Zien we je online?

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Wie heeft het auteursrecht op door generative AI gegenereerde afbeeldingen, tekst, video’s of andere content? En maak je inbreuk op rechten van anderen?
  • Kan je deep fakes gebruiken om donateurs te werven? Waar moet je verder rekening mee houden bij je reclame-uitingen?
  • Wat zijn de belangrijkste regels uit de AI Act voor de sector?
  • Hoe zet je (generative) AI binnen je organisatie verantwoord in (Responsible AI)? Wat is de visie van DDMA op het ethisch gebruik van AI?

We gaan uiteraard in op de inzet van AI bij fondsenwervende organisaties, maar de inzichten uit deze sessie zijn in principe relevant voor iedere marketeer. De sessie is daarom open en toegankelijk voor alle DDMA-leden.

Spreker

Frank de Vries

Team lead legal | Senior legal counsel

Praktische informatie

14 maart @ 15:00 16:30

Alleen voor leden (gratis)

Vorm: Virtueel | via Microsoft Teams

Deel dit evenement