De certificering biedt influencers de mogelijkheid om hun kennis en begrip van de regels en wetten rondom influencer marketing te vergroten. Meer dan 1400 influencers staan op dit moment in het openbare register op influencerregels.com en diverse grote merken hebben aangegeven dat ze alleen nog maar met gecertificeerde influencers zullen werken.
Programma
We geven een gezamenlijke update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat leren we van de monitoring. Met bijdragen uit de praktijk van een adverteerder die uitsluitend met gecertificeerde influencers werkt en een gecertificeerde influencer. Onder leiding van moderator Martijn de Kemp, voorzitter van de DDMA Commissie Influencer Marketing.
- Moderator Martijn de Kemp geeft een update over dit succesvolle initiatief: hoeveel influencers, bureaus en adverteerders doen mee, hoe werkt de certificering en wat zijn de next steps.
- Stichting Reclame Code (SRC): Influencer Monitor voor betrouwbare en transparante influencermarketing
Tjomme Dooper, Product Owner & Data Analyst zal meer vertellen over de monitoring die verbonden is aan de certificering. Hoe vis je de reclame uit bergen social content? Voor het certificaatprogramma van influencerregels.nl bekijkt Stichting Reclame Code regelmatig posts van gecertificeerde influencers, maar het gaat om duizenden uitingen per dag. Hoe werkt dat? Waar letten ze op en hoe voorzien hun experts gecertificeerde influencers van advies? Influencer Monitor vormt de ruggengraat van dit werk. - Lisa van der Heijden, Senior Brand Manager bij Heineken blikt terug op een succesvolle campagne en werkt uitsluitend met gecertificeerde influencers. Hoe hebben ze dit aangepakt?
In 2023 vierden we onze 150e verjaardag met heel Nederland met voor het eerst in jaren
weer een Nederlandse campagne, gemaakt op het inzicht dat er door de jaren heen
talloze bijnamen zijn ontstaan voor een Heineken biertje. De boodschap: het
maakt ons niet uit hoe je ons noemt, als je het maar gezellig hebt met elkaar.
In 2024 hebben we deze campagne nieuw leven ingeblazen om met heel Nederland de
Oranje zomer te vieren. In onze media-mix hebben influencers een bijzondere rol
om ook door de ogen van onze ambassadeurs het feestje te vieren met Heineken.
Met de lancering van de Influencer Certificering streven we samen met onze ambassadeurs nog meer naar een verantwoorde en veilige samenwerking. - Creator Bo Beljaars (Bokado) komt aan het woord over haar ervaring als certified influencer.
- Q&A
Meer informatie over het programma en bijbehorende sprekers volgt.
Relevant en inspirerend voor alle partijen die al met de certificering werken of dat van plan zijn!
Aanmelden evenement
Login in om je gegevens automatisch in te vullen.