- Dit evenement is voorbij.
Met de explosieve opkomst van generatieve AI lijkt de impact van AI op ons vak onomkeerbaar: de dagelijkse praktijk van de data-driven marketeer van nu en in de toekomst gaat ingrijpend veranderen. Maar of onze vertrouwde marketing automation, selectie- en SEO-tools vaak onder de noemer AI vallen is nog de vraag. Tegelijkertijd worden we met de volwassenwording van AI vaker geconfronteerd met de risico’s ervan, bijvoorbeeld via de toeslagenaffaire, of meer recent de ophef over fraudedetectiealgoritmen bij de gemeente Rotterdam.
In het licht van deze ontwikkelingen kwam de Europese Commissie met de “AI Act,” een juridisch kader om gebruik en ontwikkeling van AI te reguleren, die naar verwachting dit jaar in tekst definitief wordt, en op termijn voor alle lidstaten zal gelden.
Wat gaat deze regulering betekenen voor de praktijk van de data-driven marketeer van nu, en in de toekomst? En kun je nu al actie ondernemen om je voor te bereiden op de ingang van de AI act? Daar gaan we tijdens deze Digital Talk op in, samen met practitioners uit het vak. Zo bereid jij je optimaal voor op de aankomende wettelijke kaders en krijg je de middelen om AI op een ethische manier binnen je marketingpraktijk te verwerken.
In het kort: wat ga je leren
- Wat de voorgestelde risico-gebaseerde aanpak is
- Wanneer de inzet van AI als laag- en hoog-risico wordt beschouwd
- Aan welke eisen je dan moet voldoen
- Hoe de tijdslijn eruitziet van het wetsvoorstel en implementatie bij lidstaten
- Wat de wetgeving (waarschijnlijk) gaat betekenen voor jouw praktijk
Op de dag van de sessie lanceren we ook onze DDMA AI Act dossierpagina met alles wat je moet weten over de EU AI Act.
Sprekers
Geen items gevonden