Spring naar content
Laden Evenementen
  • Dit evenement is voorbij.

Wat kun je verwachten? 

Tijdens deze interactieve en hands-on workshop (14:00 – 18:00 uur) werk je samen in kleine teams aan een case waarbij je een campagne ontwikkelt met behulp van generatieve AI. Onder begeleiding van experts leer je: 

  • hoe je een doelgroep scherp in kaart kunt brengen en virtuele respondenten kunt genereren voor waardevolle inzichten; 
  • hoe je strategische inzichten kunt opdoen en creatieve ideeën kunt ontwikkelen met AI-tools; 
  • en hoe je direct toepasbare assets creëert voor je campagnes. 

De workshop begint met een interactieve presentatie waarin we je bijpraten over de laatste ontwikkelingen in AI voor marketing, ondersteund met interessante voorbeelden en inspirerende use cases. We laten je kennismaken met de mogelijkheden van tools als ChatGPT an Dall-E en bespreken waar hun grenzen liggen. Ook nemen we kort de werking van AI-modellen door, zodat je direct begrijpt wat deze technologie voor jou kan betekenen. 

Daarnaast bespreken we de juridische en ethische aspecten van generatieve AI, zodat je op de hoogte bent van de huidige regels en openstaande vragen op dit gebied. We sluiten de dag af met een borrel. 

Zelf aan de slag 

Uiteindelijk ga je vooral zelf aan de slag. Aan de hand van een opdracht ontwikkel je in een klein team een strategisch creatief campagne-idee met behulp van generatieve AI. Hierbij ontdek je wat de inzet van AI kan betekenen voor je gebruikersonderzoek, of je er creatieve en strategische inzichten mee kan opdoen en hoe je dit alles verifieert en test. En dat in nog geen 4 uur! 

Waarom deelnemen? 

De workshop wordt geleid door toonaangevende experts op het gebied van AI, creatie en wetgeving, die alle facetten rondom Generative AI en Large Language Models behandelen. Na afloop ga je naar huis met nieuwe ideeën en praktische kennis over de mogelijkheden (en beperkingen) van generatieve AI. 

Hosts

Maarten Mantje

Founder | The Only Constant (commissievoorzitter)

Didric van den Borne

Creative Director bij Merkle Nederland

Alexander Oude Elferink

Senior Data Scientist | Odido

Isa Nieuwstad

Junior Legal Counsel

Praktische informatie

11 december @ 14:00 18:00

Inloop 13:30 uur
Aansluitende borrel tot 19.00

The 51 gastropub

Naritaweg 51
Amsterdam, 1043 BP
+ Google Maps

Kosten:
Gratis voor DDMA-leden
€200 euro voor niet-leden

Vorm: Fysieke workshop
Taal: Nederlands

Let op: er zijn maximaal 28 plaatsen beschikbaar. Wees er dus snel bij.

Deel dit evenement